نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بهبود کیفیت پرواز های مسافری با هوش مصنوعی

سفر هوایی یک روش حمل و نقل مدرن است که به مردم اجازه می دهد در عرض چند ساعت به نقاط دوردستی از سراسر جهان سفر کنند. البته امروزه سفر های هوایی می تواند مشکلاتی مانند انتظار در صف‌ های طولانی، ازدحام بیش از حد، گم شدن چمدان و تأخیر های عمده داشته باشد. در این میان هوش مصنوعی راهکارهایی برای بهبود سفرهای هوایی ارائه می کند.

به گزارش سیناپرس، خطوط هوایی همواره تلاش می کنند مشکلات متعدد موجود در هماهنگی انجام سفر را کاهش دهند.  در این میان تحقیقات جدید مبتنی بر هوش مصنوعی که توسط پژوهشگران دانشگاه میسوری انجام شد،ممکن است راه حلی با تکنولوژی بالا برای تمام مشکلات خطوط هوایی داشته باشد.

این برنامه کامپیوتری با استفاده از نتایج هزاران نظرسنجی برای شناسایی نقاط ضعف خطوط هوایی، ۱۱ راهکار را برای ایجاد رضایت بیشتر مشتریان خطوط هوایی در سراسر جهان کشف کرد.

شاران سرینیواس، استادیار دپارتمان مهندسی صنایع و سیستم ها و پژوهشگر دپارتمان بازاریابی، در مطالعات خود از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل نزدیک به ۴۰۰ هزار نظر سنجی بررسی رضایت مشتری شش شرکت هواپیمایی بزرگ ایالات متحده استفاده کرد. او پس از مرتب سازی تمام این اطلاعات، الگوریتم هایی را توسعه داد که قادر به شناسایی رایج ترین موضوعات ذکر شده در بازخورد مشتریان هستند.

در این مطالعه، احساسات کلی هر مشتری (مثبت یا منفی) نسبت به هر یک از دسته‌های سفر هوایی تعیین شد. محققان بر این باورند که بینش های به دست آمده به خطوط هوایی فرصتی برای به دست آوردن درک قوی تری از دیدگاه ها و تجربیات مشتریانشان می دهد.

به گزارش سیناپرس، نتایج این مطالعه نشان می دهد که بیشتر بازخوردهای منفی حول محور گم شدن چمدان، صندلی های تنگ و ناراحت کننده و لغو پرواز است. نکته مثبت تر، این است که مشتریان تمایل دارند از سرگرمی در پرواز، خدمات کارکنان زمینی و کابین و خدمات بخش درجه یک و بیزینس قدردانی کنند.

بر اساس این مطالعه، ۱۱ پیشنهاد هوش مصنوعی در مورد چگونگی بهبود تجربه مشتریان خطوط هوایی به  شرح زیر است:

مترجم: احسان محمدحسینی

منبع: studyfinds

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل