نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ساخت نیروگاه جدید و پیشرفته هسته ای در چین

سازمان انرژی اتمی چین اعلام کرد: یک واحد انرژی هسته ای جدید با استفاده از فناوری موسوم به Hualong One که یک راکتور هسته ای نسل سوم داخلی محسوب می شود، در منطقه خودمختار Guangxi Zhuang در جنوب این کشور در روز شنبه به بهره برداری رسید.

به گزارش سیناپرس، چین با ساخت یک نیروگاه اتمی جدید و پیشرفته، توان اتمی خود را افزایش داد. به این ترتیب با بهره برداری از واحد شماره ۳ نیروگاه هسته ای فوق در شهر بندری فانگ چنگانگ، شرکت انرژی هسته ای عمومی چین در حال حاضر دارای ۲۷ واحد نیروگاه هسته ای با ظرفیت نصب شده بیش از 30.56 میلیون کیلووات است.

می جون، رئیس شرکت انرژی هسته‌ای Guangxi Fangchenggang در رابطه با این راکتور جدید و پیشرفته چین گفت: بهره‌ برداری از واحد شماره ۳، سطح ایمنی و بلوغ فناوری راکتورهای Hualong One را بیشتر تأیید کرد.

وی در ادامه توضیحاتش گفت: این پروژه به طور قابل توجهی توسعه اقتصادی و اجتماعی و تحول سبز در گوانگشی را ارتقا می دهد، زیرا این منطقه در حال ساخت یک پایگاه تامین برق پاک در ساحل است.

گفتنی است، پروژه انرژی هسته ای فانگ چنگانگ در مجموع دارای شش واحد نیروگاه هسته ای خواهد بود. دو واحد اول با تولید بیش از ۱۰۰ میلیارد کیلووات ساعت برق در سال ۲۰۱۶ به بهره برداری رسید.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در این رابطه مشخص شد که هر یک از دو واحد راکتور دوم با استفاده از فناوری Hualong One می توانند سالانه نزدیک به ۱۰ میلیارد کیلووات ساعت برق تولید کنند.

به گزارش سیناپرس، تخمین زده می شود که پس از تکمیل فازهای اول و دوم پروژه انرژی هسته ای فانگ چنگانگ، تولید برق سالانه می تواند نیاز سالانه 5.87 میلیون نفر برای برق را برآورده کرده و در عین حال مصرف زغال سنگ برای تولید انرژی را تا بیش از 10.4 میلیون تن کاهش داده و تولید دی اکسید کربن را به میزان قابل توجهی کم کند. پیش بینی می شود با راه اندازی این راکتور جدید هسته ای، سالانه از تولید ۲۸ میلیون و ۵۶۰ هزار تن دی اکسید کربن، جلوگیری شود.

مترجم: احسان محمدحسینی

منبع: english.news.cn

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل