ساختمان های بلند مرتبه چوبی در استکهلم

این پروژه که در حال حاضر در مرحله مطالعات اولیه است در صورت ساخته شدن 20 طبقه شامل 240 واحد خواهد داشت که مشرف به دریا می باشد.این مجموعه در شهر بندری لودن که در گذشته از بنادر پر تردد بین المللی بوده است ساخته می شود.

شرکت ساختمانی تام این مجموعه را در زیر بنایی به مساحت 24700 متر مربع و در 4 بلوک ساختمانی مجزا که فاصله مناسبی از هم دارند بنا خواهد نمود.قرار دادن این فاصله در میان بلوک ها به سبب باز گذاشتن دید هر 4 بلوک به منظره دریا می باشد.

به گفته سازندگان در صورت مساعد بودن شرایط و ساخته شدن این مجموعه تمام بناها همانند تمام اجزا سازه ای , نما بلوک ها , قاب در ها و پنجره ها و تمام نازک کاری ها از چوب مرغوب سوئدی ساخته خواهد شد.در بام هر یک از این بلوک ها روف گاردن و همچنین صفحات خورشیدی به مساحت 1000 متر مربع وجود خواهد داشت تا انرژی الکتریکی مورد نیاز ساختمان را تامین نماید.

در مورد تمام مزایا و معایب ساخت وساز ساختمان های بلند مرتبه با چوب پیش از این بحث های متعددی صورت گرفته  که سازنده این مجموعه عظیم باید خود را برای چالش های غیر قابل پیش بینی که مهم ترین آن ها بحث آتش سوزی می باشد آماده سازد.

طبق گفته یکی از نمایندگان شرکت اجازه ساخت این پروژه عظیم باید توسط شهردای این منطقه صادر گردد و در صورت نشان دادن چراغ سبز به شرکت تام , ساخت این مجموعه چیزی در حدود 4 سال به طول خواهد انجامید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا