نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بررسی تاثیر روانی المپیک بر کودکان

پژوهش های جدید انجام شده توسط تیمی از پژوهشگران ایتالیائی در بیمارستان تخصصی کودکان بامبین گسوس در شهر روم نشان می دهد برگذاری بازی های المپیک می تواند تاثیرات روانی مثبتی روی کودکان داشته و آن ها را به ورزش ترغیب کند. از سوی دیگر این رقابت ها می تواند الگوهای مناسبی از نظر ذهنی به کودکان ارائه کرده و این موضوع نیز از نظر تربیتی و روان شناختی قابل تامل است.

در بازی های المپیک بسیاری از ورزشکاران می توانند الگوی مناسبی برای این موضوع محسوب شده و احساس پذیرش منطقی شکست را به کودکان منتقل کنند.

دکتر آتیلیو تورچتا از پژوهشگران این تیم تحقیقاتی و مدیر بخش پزشکی – ورزشی بیمارستان تخصصی کودکان بامبین گسوس در این رابطه اعلام کرد: نقش بازی های المپیک در ساختار ذهنی کودکان دارای اهمیت بوده و این تاثیر با عنوان تاثیرات المپیک یا the Olympic effect شناخته می شود. تماشای ورزشکاران رشته های مختلف در تلوزیون برای کودکان بسیار هیجان انگیز بوده و آن ها را با دنیای جدیدی آشنا می کند که بر پایه آن می توانند فعالیت های جدیدی را کشف کند.

البته در این زمینه باید در نظر داشت که همه فعالیت های ورزشی مناسب تمامی گروه های سنی کودکان نبوده و کودکان تا پیش از سنین هفت یا هشت سال باید تنها یاد بگیرند که چگونه بدن خود را تکان داده و تحرک داشته باشند. به اعتقاد کارشناسان، تنها پس از سن هشت سالگی است که ورزش های دارای توپ یا ابزار ویژه توصیه می شود.

دکتر آتیلیو تورچتا در ادامه توضیحات خود افزود: بازی های المپیک همچنین فرصتی مناسب و ایده آل برای والدین است تا بر اساس آن با کودکان خود صحبت کرده و به علائق و توانمندی های ورزشی او پی ببرد. این موضوع می تواند تاثیرات خاص خود را در تمام عمر تاثیرات کودکان داشته باشد. یکی از این تاثیرات، یاد گرفتن پذیرش شکست و برخورد منطقی با آن است. در بازی های المپیک بسیاری از ورزشکاران می توانند الگوی مناسبی برای این موضوع محسوب شده و احساس پذیرش منطقی شکست را به کودکان منتقل کنند.

منبع: ansa

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل