نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

رونمایی فولکس واگن از اتومبیل برقی ۲۵ هزار یورویی

شرکت فولکس واگن از یکی از اولین خودروهای برقی همه پسند جهان که یک هاچ بک جمع و جور و با قیمت اولیه کمتر از ۲۵ هزار یورو است، رونمایی کرد.
به گزارش سیناپرس، این خودرو هنوز به مرحله تولید انبوه نرسیده ولی به نظر می رسد که می تواند ماشین مناسبی برای همه سلیقه ها و با قیمت مناسب باشد.

طبق گفته فولکس واگن این خودرو دارای ۴۵۰ کیلومتر دامنه شارژ است که از بسیاری از محصولات گران قیمت تر بهتر عمل می کند.
به صورت کلی این خودرو یک هاچ بک جذاب و کوچک مانند مدل های گلف و پولو است و فضای داخلی سابق را با فضای کل ۴۰۵ سانتی متری ارتقا داده است. این فضای اضافی به لطف وجود موتور الکتریکی است که مسطح و جمع و جور است.

به گزار سیناپرس، این خودرو با نام ID. 2all کاملاً به عنوان یک محصول اروپایی ساخته خواهد شد و در ایالات متحده به فروش نمی رسد. به گفته فولکس واگن برنامه ریزی فروش آن از سال ۲۰۲۵ آغاز می شود.
خودروی ID. 2all از یک موتور الکتریکی ۲۲۳ اسب بخار یا ۱۶۶کیلو وات با حداکثر ۴۵۰ کیلومتر دامنه حرکتی بهره می برد. فولکس واگن انتظار دارد شارژ باتری ID. 2all از ۱۰ تا ۸۰ درصد در ۲۰ دقیقه انجام شود.
به گفته مقامات فولکس واگن، این خودرو دارای دی ان ای نسل های قبلی و تاثیر گذار این کارخانه از جمله گلف، پولو و بیتل است. همچنین این مدل ظاهر طراحی جدید را از طریق سه اصل ساده بیان می کند: ثبات ، دوست داشتنی بودن و هیجان.
از نظر عملکرد واقعی ، فولکس واگن ۰ تا ۱۰۰ این خودرو را زیر هفت ثانیه تخمین می زند و حداکثر سرعت آن را ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برآورد می کند.
به گفته فولکس واگن این طرحی خودرو دارای یک شکوه ساده و معاصر است که باید برای خریداران جوان جذاب باشد.

داشبورد خنثی و ساده، تمام توجه را به سمت درخشش صفحه لمسی مرکزی ۱۲٫۹ در مرکز و پانل ابزار دیجیتال ۱۰٫۹ اینچ متمرکز می کند. کنترل های فیزیکی محدود به سوئیچ های پنجره و قفل روی درب، چند دکمه فرمان و صفحه کنترل دمای مرکزی است.
فضای داخلی همچنین شامل یک صفحه نمایش، سانروف پانوراما، خروجی الکتریکی ۲۳۰ ولت ، دو صفحه شارژ بی سیم با قفل موقعیت مغناطیسی است. حجم بار این خودرو بین ۳۳۰ تا ۴۹۰ لیتر با احتساب صندلی های عقب است.
به گزارش سیناپرس، علی رغم قیمت پایین پایه، فولکس واگن قصد دارد این خودرو را به برخی از جدیدترین فن آوری های موجود مجهز کند. این لیست شامل جدیدترین سیستم رانندگی نیمه خودمختار، پارک خودکار به علاوه با عملکرد حافظه، چراغهای جلو ماتریس LED و چراغ های عقب نسل جدید 3 LED است.
مترجم: مهدی فلاحی پناه

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل