نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

رونمایی از نسل جدید لباس های فضانوردان ناسا

شرکت فضایی آکسیوم از لباس فضایی نسل بعدی خود رونمایی کرد که فضانوردان ماموریت Artemis III ناسا هنگام بازگشت به ماه، آن ها را خواهند پوشید.

به گزارش سیناپرس، در پی رونمایی از لباس های جددی فضانوردان نسا که قرار است در ماموریت سفر به ماه پوشیده شود، شرکت آکسیوم (Axiom Space) در بیانیه‌ ای گفت: لباس‌ های فضایی که تابستان امسال به ناسا تحویل داده می‌ شوند، انعطاف‌ پذیری بیشتر و حفاظت بالاتری برای مقاومت در برابر محیط خارج از جو زمین را فراهم کرده و دارای امکانات داخلی تخصصی برای اکتشاف و فرصت‌ های علمی هستند.

مارک گریلی، مدیر برنامه بخش Extravehicular Activity (EVA) شرکت اکسیوم در این رابطه گفت: تیم متخصصین ما آماده ارائه لباس فضایی نسل بعدی به ناسا است. ما سال‌ ها درس ‌های آموخته ‌شده توسط ناسا را به دقت در نظر گرفتیم و از این تجربه برای ساختن لباس فضایی برای سفر به ماه و دستاوردها و ماموریت های فضایی دورتر استفاده کردیم.

گفتنی است از زمان آپولو ۱۷ در اواخر سال ۱۹۷۲، هیچ انسانی پا به ماه نگذاشته است و هیچ کشور دیگری کاوشگر سرنشین دار به سطح ماه اعزام نکرده است. به همین دلیل ماموریت آرتمیس دارای اهمیت زیادی بوده و طی عملیات آرتمیس سوم قرار است فضانوردان آمریکایی از جمله اولین زن و نخستین فرد رنگین پوست در سال ۲۰۲۵ روی ماه فرود بیایند.

به گزارش سیناپرس، بیل نلسون، مدیر ناسا در بیانیه ای گفت: همکاری ناسا با اکسیوم برای فرود فضانوردان در ماه و ادامه رهبری آمریکا در فضا بسیار مهم است. لباس‌ های فضایی نسل بعدی اکسیوم با تکیه بر سال‌ ها تخصص تحقیقاتی ناسا، نه تنها اولین زن را قادر می ‌سازد تا بر روی ماه قدم بگذارد، بلکه فرصت‌ هایی را برای افراد بیشتری برای اکتشاف و پیشبرد علم در ماه نسبت به هر زمان دیگری باز خواهد کرد.

در خاتمه گفتنی است ناسا ۱۳ محل فرود در نزدیکی قطب جنوبی ماه را برای این ماموریت شناسایی کرده است. از آنجایی که مکان‌های فرود خاص با زمان ‌بندی پنجره پرتاب مرتبط هستند، ناسا گفت که داشتن مکان‌ های متعدد، انعطاف ‌پذیری برای ماموریت های بعدی را در طول سال تضمین می ‌کند.

مترجم: احسان محمدحسینی

منبع: upi

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل