نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بودجه 4.5 میلیون دلاری برای بهینه سازی حسگرهای آلودگی هوا

وقتی بحث آلودگی هوا به میان می آید، بدون انجام فعالیت های ویژه و صرف هزینه های سنگین نمی توان انتظار داشت که نتیجه ای به دست بیاید و تنها با برگزاری سمینار و نشست نمی توان هوایی پاک را به همراه آورد (هرچند که این امر در فرهنگ سازی تاثیری بسزا دارد). در این زمان است که نقش فناوری در این راستا پررنگ تر می شود.

هدف از این طرح تنها بالا بردن دقت حسگرها نیست بلکه در کنار آن نیز کاهش هزینه های ساخت یک حسگر دقیق به عنوان یک عنصر بسیار مهم برای این آژانس مطرح است.

به تازگی مسئولان آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا نیز دست به دامن متخصصان فناوری شده اند تا بتوانند به مطالعه دقیق تری در زمینه آلودگی هوا دست بزنند. این آژانس به تازگی به 6 تیم تحقیقاتی مختلف، ماموریتی ویژه را محول کرده است که شامل ساخت حسگرهای دقیق برای اندازه گیری آلودگی هوا می شود.

بودجه تخصیص یافته به این پروژه برابر با 4 میلیون و 500 هزار دلار خواهد بود و مراکزی که قرار است تا در این طرح به ساخت چنین دستگاهی کمک کنند شامل دانشگاه کارنگی ملون، مرکز ام آی تی، دانشگاه واشنگتن و … هستند. هدف از این طرح تنها بالا بردن دقت حسگرها نیست بلکه در کنار آن نیز کاهش هزینه های ساخت یک حسگر دقیق به عنوان یک عنصر بسیار مهم برای این آژانس مطرح است.

به این ترتیب می توان حسگرهای ساخته شده در این پروژه را در هر منطقه ای به راحتی نص کرد و به این ترتیب با بررسی وضعیت هوا در هر یک از مناطق می توان به این نتیجه رسید که کدام نقاط شهری نیاز بیشتری به رسیدگی دارند و وضعیت آلایندگی در کدام نقاط، بحرانی است.

منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل