آغاز تخمگذاری لاک پشت ها در جزیره کیش

به گزارش ایرنا، با تخم گذاری چهار قطعه لاک پشت پوزه عقابی (Hawksbill sea turtle) در سایت حفاظت شده لاک پشت ها در جنوب جزیره کیش، فصل جدید زادآوری این گونه جانوری آغاز شد.

از میان این تعداد لاک پشت تخم گذار، دو لاک پشت دارای تگ (پلاک شناسایی) بوده که نشانگر این است که آنها در سالهای گذشته نیز به سایت حفاظت شده لاک پشت ها در کیش آمده اند.

از هشت گونه لاک پشت دریایی موجود در جهان، پنج گونه آن در خلیج فارس زندگی می کنند و لاک پشت عقابی و سبز از آشناترین آنها در خلیج فارس و جزایر آن می باشند.

لاک پشت های پوزه عقابی از جمله گونه های تحت حمایت سازمان های جهانی هستند که به لحاظ درجه بندی حساسیت زیست محیطی،به عنوان گونه های در معرض خطر انقراض معرفی شده اند.

لاک پشت ها برای تخمگذاری،شب ها به سواحل ماسه ای می آیند و به کمک باله های عقبی لانه ای به عمق تقریبی 35 سانتی متر حفر می کنند و پس از تخم گذاری روی آن را با ماسه های موجود در ساحل می پوشانند.

نوزادان لاک پشت حدود 60 روز بعد از تخم گذاری متولد شده و به کمک نور منعکس شده از سطح دریا، راه را پیدا کرده و به سمت دریا می روند.

حفاظت از لاک پشت ها در جزیره کیش با اجرای 'برنامه حفاظت و مونیتورینگ لاک پشتهای دریایی کیش' از بهار 1385 در حال اجرا بوده و هر سال تعداد قابل توجهی از نوزادان لاک پشت روانه دریا می شوند و به عنوان یکی از جاذبه های طبیعی کیش علاقه مندان بسیاری نیز به خود جذب کرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا