نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مرکز درمان ناباروری در شهرستان لامرد افتتاح شد

سینا

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با یادآوری تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص سیاست‌های جمعیت از راه‌اندازی قریب ۶۰ مرکز درمان ناباروری در کشور خبر داد.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز، ۲۰ اسفندماه در سفر به استان فارس، با حضور در بیمارستان حاج محمود حاج حیدر شهرستان لامرد، مرکز IUI را در این بیمارستان افتتاح کرد تا زمینه‌های خدمت‌رسانی به زوجین نابارور در این منطقه از استان فارس، توسعه یابد.

وی در آیین بهره‌برداری از این خدمت جدید سلامت، برنامه جوانی جمعیت را جزو سیاست‌های مهم دولت سیزدهم و وزارت بهداشت برشمرد و گفت: در این راستا مراکز درمان ناباروری در کشور در حال توسعه است که امروز شاهد افتتاح یکی از این مراکز پیشرفته در شهرستان لامرد هستیم.

عین‌اللهی با اشاره به وجود چهار و نیم میلیون زوج نابارور در کشور ادامه داد: یکی از سیاست‌های مهم وزارت بهداشت برای کمک به خانواده‌ها، گسترش مراکز درمان ناباروری در تمامی مناطق کشور است و تاکنون نزدیک به ۶۰ مرکز درمان ناباروری در کشور راه‌اندازی شده است.

بنا بر این گزارش، مرکز درمان ناباروری شهرستان لامرد با متراژ ۲۰۰ متر مربع در بیمارستان حاج محمود حاج حیدر، با صرف دو میلیارد تومان هزینه با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و بنیاد برکت، تجهیز و به بهره‌برداری رسید. این مرکز با حضور متخصص زنان، کارشناس علوم آزمایشگاهی، کارشناس مامایی و پرستاری پذیرای مراجعان است.

پیش از این نیز مراکز درمان ناباروری با خدمات مشابهی در بیمارستان مادر و کودک شوشتری، همچنین شهرستان‌های داراب، نورآباد ممسنی و آباده به بهره‌برداری رسید.

خروج از نسخه موبایل