نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اقدامات اداره منطقه حفاظت شده ارژن طی دو هفته اخیر

سینا

رئیس اداره منطقه حفاظت شده ارژن گفت: شناسایی سه حلقه چاه غیر مجاز، جلوگیری از تغییر کاربری غیر مجاز، ایجاد 8 پرونده تخریب جنگل و پایش مستمر مناطق دستاوردهای این اداره طی دو هفته گذشته است.

به گزارش خبرگزاری سینا پرس و به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، راستی از کشف بالغ بر سه حلقه چاه غیر مجاز که به صورت دستی و مستتر و درون ساختمان یا سازه ها بودند و معرفی متخلفان به مراجع قضایی طی دو هفته گذشته خبر داد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات مهمی که در حوزه این بخش وجود داشته مسئله تغییر کاربری و جلوگیری از آن است که با همکاری نیروی انتظامی نسبت به برخورد با متخلفان اقدام شده است.

راستی خاطر نشان کرد: تمامی پرونده های قضایی که توسط منطقه حفاظت شده ارژن تشکیل شده به صورت جدی دنبال می شود و پیگیری این پرونده های قضایی موجب نشده تا از پایش و بررسی منطقه ارژن کم شود بلکه پایش ها به صورت شبانه روزی در حال انجام بوده و اجازه هیچ گونه تغییر کاربری یا قطع درختان را نخواهیم داد.

وی عنوان کرد : طی 10 روز گشته توسط این اداره 8 متخلف که اقدام به تخریب جنگل و زمین کرده بودند دستگیر و پرونده آنان برای سپری کردن مراحل قانونی به دادسرای ناحیه یک شیراز ارسال شده است.

راستی در پایان گفت: پایش و گشت شبانه روزی در تالاب ها و بیشه تالاب، جنگلهای کوه پهن، جنگل برد اسپید، جنگل کوهستانی کوه بیل و جنگل تنگ سه دهل و سایر قسمت های تحت مدیریت به صورت مداوم در حال انجام است.

خروج از نسخه موبایل