نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

غول پیکرترین هواپیمای دنیا ساخته می شود

این هواپیما که پلیکان نام داشته توانایی حمل 1400 تن بار که معادل 17 تانک M-1 می باشد را دارد. برای تحمل وزن این هواپیما 76 تایر مورد نیاز می باشد.این هواپیما چیزی در حدود 2 برابر غول پیکر ترین هواپیمای موجود دنیا به نام آنتنف ای ان 225 که ساخت کشور روسیه است می باشد.مهم ترین کاربرد چنین هواپیماهایی که توانایی حرکت با سرعت بالا و پرواز به نقاط دور دست را دارند , کاربرد های نظامی جهت حمل و  جا به جایی نیروها و تجهیزات نظامی می باشد.از پلیکان علاوه بر مصارف ذکر شده می توان به عنوان سکویی برای حمل فضا پیما ها استفاده نمود همان طور که از آنتنف تا کنون در این زمینه استفاده شده است.

این هواپیما جهت پرواز در ارتفاع 20 فوتی از سطح دریا طراحی خواهد شد و علت آن استفاده از پدیده آئرو دینامیکی موجود در نزدیکی سطح دریا و زمین به نام " اثر زمین " است که به میزان چشم گیری اثر اصطحکاک بر روی هواپیما را کم کرده و باعث افزایش بازدهی و مسافتی که هواپیما می تواند طی کند می شود.

هواپیمای غول پیکر فعلی(آنتنف) در سال 1988 به عنوان قسمتی از پروژه سویت آماده شد و در آن زمان تنها دو عدد از این هواپیمای غول پیکر ساخته شد.طول بال های این هواپیما 88.4 متر بوده و توانایی حمل 250 تن بار را دارد .

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل