نصب صندلی ویژه در فضاپیمای سایوز

سرویس مطبوعاتی آژانس فضایی روسیه عصر دیروز دوشنبه اعلام کرد: فضانوردان در ایستگاه فضایی بین‌المللی سومین صندلی سفارشی ‌سازی شده برای فرانک روبیو فضانورد ناسا را در فضاپیمای سایوز MS-23 نصب کرده ‌اند.

به گزارش سیناپرس، فضانوردان مقیم ایستگاه فضایی بین المللی طی عملیاتی ویژه، صندلی های خاص و مطابق با شرایط فضانوردان را برای برگشت به زمین در فضاپیمای سایوز نصب می کنند. آژانس فضایی روسیه در این رابطه گفت:  عصر روز دوشنبه صندلی سفارشی فضانورد ناسا فرانسیسکو روبیو از فضاپیمای آمریکایی دراگون به فضاپیمای روسی منتقل شده و در سمت راست سایوز MS-23 نصب شد.

فضانوردان با فضاپیمای دراگون به ایستگاه فضایی سفر کرده و با سایوز به زمین بازخواهند گشت.به گزارش سیناپرس، پیش از این و در روز جمعه، فضانوردان دو صندلی سفارشی برای فضانوردان آژانس فضایی روسیه، سرگئی پروکوپیف و دیمیتری پتلین را در این فضاپیمای روسی نصب کرده بودند.

مأموریت سرگئی پروکوپیف، دیمیتری پتلین فضانوردان آژانس فضایی روسیه و فرانک روبیو فضانورد ناسا به دلیل نشت از حلقه خارجی سیستم کنترل حرارتی فضاپیمای سرنشین دار سایوز MS-22 در ۱۵ دسامبر تمدید شده و آن ها مدت بیشتری را مدار زمین سپری کردند. پس از تجزیه و تحلیل وضعیت، کمیسیون دولتی روسیه تصمیم گرفت تا وسیله نقلیه فضایی آسیب دیده را بدون سرنشین به زمین بازگرداند و خدمه با فضاپیمای سایوز MS-23 که در ۲۴ فوریه به فضا پرتاب شده بود به خانه باز خواهند گشت.

مترجم: رضوان خندان

منبع: tass

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا