نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

فضانوردان جدید به ایستگاه فضایی رسیدند

سرانجام و پس از چند تاخیر پیاپی، چهار فضانورد جدید حاضر در مأموریت Crew-6 اسپیس ایکس روز گذشته به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند.

به گزارش سیناپرس، یک فضاپیمای اسپیس ایکس در عملیاتی موفق توانست چهار فضانورد جدید را برای اجرای ماموریت خود به ایستگاه بین المللی فضایی منتقل کند.در این عملیات فضانوردان ناسا استفان بوون و وودی هوبرگ، فضانوردی از امارات متحده عربی به نام سلطان النیادی و فضانورد آژانس فضایی روسیه، آندری فدیایف حضور داشتند.

استفان بوون، فرمانده مأموریت فوق، در هنگام رسیدن به ایستگاه فضایی بین المللی گفت: ما از حضور در این جا خوشحالیم.به گزارش سیناپرس، ماموریت اسپیس ایکس  Crew-6 که با تاخیرهای متعددی به دلیل نقص فنی و مشکلات آب و هوایی مواجه شده بود، در هنگام اتصال به بدنه ایستگاه بین المللی فضایی، بار دیگر با یک چالش رو به رو شد.

به گفته ناسا، پیش از این تلاش شده بود این ماموریت بدون مشکل انجام شود و یک سنسور قلاب اتصال معیوب قبل از تکمیل اتصال در حدود ۲۶۰ مایلی بالای اقیانوس هند، نیاز به حذف نرم افزاری  از پلتفرم اسپیس ایکس داشت. رفع این نقص باعث بروز تاخیری سه روزه شده و انتظار برای ارسال دیجیتالی حسگر توسط اسپیس ایکس باعث شد تا خدمه این ماموریت حدود یک ساعت قبل از دریافت مجوز برای پهلوگیری، در فضا معلق بماند.

به گزارش سیناپرس، دیوید هوانگ از مرکز کنترل زمینی اسپیس ایکس به فضانوردان راهنمایی های لازم را ارائه داده و پس از تکمیل یک مسیر انحرافی مختصر، آن ها به ایستگاه فضایی وارد شدند.

در حال حاضر گروهی از فضانوردان از جمله فرانک روبیو، نیکول مان و جاش کاسادا، فضانوردان ناسا و همچنین کویچی واکاتا از آژانس فضایی ژاپن به همراه  سرگئی پروکوپیف، دیمیتری پتلین و آنا کیکینا  در ایستگاه فضایی حضور داشته و میزبان فضانوردان جدید هستند.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: upi

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل