تا عید امسال منتظر شاسی بلند جدید کیا باشید

شرکت خودروسازی کیا در حال آماده سازی پرچمدار شاسی بلند الکتریکی خود با نام EV9 است که قرار است این ماه به عنوان رقیب رنج روور معرفی شود.

به گزارش سیناپرس، شرکت خودروساز مشهور کره ای یعنی کیاموتورز اعلام کرد: پس از ۴۴ ماه طراحی و فعالیت روی ساخت محصول جدید خود با نام EV9 ، این خودرو قرار است بزرگترین مدل اروپایی این برند باشد.

به گفته کارشناسان، این محصول جدید مانند نسخه قدیمی تر EV6، روی پلتفرم مدولار جهانی الکتریکی کیا E-GMP  قرار خواهد گرفت که در خودروهای دیگری مانند هیوندای Ioniq 5، هیوندای Ioniq 6 و جنسیس GV60 استفاده شده است. این محصول قبلاً تحت آزمایش هوای گرم و سرد در جاده‌های اروپا تحت پوشش استتار سنگین آزمایش شده بود.

این محصول کیا که در اوایل سال گذشته در نمایشگاه خودروی لس آنجلس به عنوان یک کانسپت معرفی شده بود تأیید کرد که بازار خریداران شاسی بلندهای ممتاز را هدف قرار خواهد داد، اما این برند به وضوح اعلام کرد که انتظار ندارد تعداد زیادی از  EV9 را به دلیل اندازه بسیار بزرگ آن، به فروش برساند.

گرگوری گیوم، مدیر طراحی اروپایی کیا، علیرغم اینکه نمونه اولیه آزمایش استتار شده است، این کانسپت را پیش‌ نمایش نزدیک به نسخه اصلی توصیف کرد اگرچه انتظار نمی ‌رود برخی جنبه‌ ها از جمله درهای عقب لولایی عقب و عدم وجود یک ستون B در این محصول تغییر کند.

تصاویر جدید این SUV اندازه قابل توجه، بخش جلویی عریض و عرض درب عقب و چراغ‌های جلوی افقی آن را نشان می‌دهد که یادآور Volvo EX90 است.

به گزارش سیناپرس، این پلت فرم دارای موتور الکتریکی ۸۰۰ ولتی است که امکان شارژ سریع تا ۳۵۰ کیلووات را فراهم می کند. پرچمدار جدید کیا با یک باتری ۶۴ کیلووات ساعتی، خودروهایی که از این معماری پشتیبانی می کنند می توانند از ۲۰ تا ۸۰ درصد در مدت کمی بیش از هفت دقیقه شارژ شوند.

EV9 اولین نسخه کیا خواهد بود که با فناوری رانندگی خودکار  Automode  این شرکت ارائه می شود.جزئیات بیشتر EV9، مانند محدوده و قیمت، در اولین نمایشگاه جهانی آن در پایان ماه مارس فاش خواهد شد.

مترجم: احسان محمدحسینی

منبع: autocar

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا