انسان یک موجود بیوالکتریک است

به گفته دانشمندان، انسان ها ماشین های الکتریکی هستند که به طور تکان دهنده ای ناشناخته اند و بیوالکتریک همه قسمت های بدن را در بر می گیرد.

سالی آدی (Sally Adee) پژوهشگر و نویسنده علمی در کتاب جدید خود با عنوان ما الکتریک هستیم می ‌نویسد: تحرک نورون‌ های انسان توسط یک میدان الکتریکی، فوراً توانایی او را برای تمرکز تشدید می کند. آدی می گوید، بیوالکتریک یک حوزه علمی است که به طور تکان دهنده ای ناشناخته بوده و همه قسمت های بدن را در بر می گیرد.

آدی ما را به آزمایشگاه قرن هجدهم لوئیجی گالوانی، دانشمند ایتالیایی که در حال کشف موضوعی است که به حیوانات حیات می دهد، می برد. آزمایش ‌های هولناک او بر روی پاهای قورباغه ‌ای که تکان می ‌خورد، اثبات کرد که بدن حیوانات الکتریسیته خود را تولید می ‌کند، ایده‌ ای که در آن زمان به شدت مورد بحث بود.

آدی می گوید: دهه ‌ها طول کشید تا دانشمندان سرنخ های آزمایش های گالوانی را پیدا کرده و مطالعات بیوالکتریکی را به مسیر درست برگردانند. از آن زمان، ما آموخته ‌ایم که الکتریسیته چقدر زندگی ما را تنظیم می ‌کند و چقدر چیزهای دیگر باید کشف شود. الکتریسیته از طریق نورون ‌های ما، قلب‌های ما را به تپش درآورده و در تمام سلول ‌های بدن جریان می ‌یابد. او می افزاید: ما از ۴۰ تریلیون باتری قابل شارژ کوچک تشکیل شده ایم.

آدی توضیح می دهد:چگونه سلول ها از کانال های یونی برای ورود و خروج مولکول های باردار استفاده می کنند. برای مثال، یون‌های کلرید همیشه ضعیف هستند، زیرا آنها بار خفیف -1 را حمل می‌ کنند.

آدی به ویژه در مورد بازسازی عصب نخاعی و اینکه چرا آزمایشات اولیه متوقف شدند، توضیح می دهد. چند دهه پیش، دانشمندان سعی کردند با اعمال میدان الکتریکی، اعصاب قطع شده را به هم متصل کنند. به گزارش سیناپرس،این تکنیک بحث ‌برانگیز جرقه ‌ای را برانگیخت، اما ایده استفاده از الکتریسیته برای درمان ممکن است جلوتر از زمان خود باشد.

آدی همچنین دستگاه‌های علمی-تخیلی دیگری را توصیف می ‌کند. برای مثال، یک روز، جراحان ممکن است مغز شما را با دانه های عصبی، توری عصبی یا غبار عصبی و ایمپلنت های الکترونیکی کوچک که می توانند به دانشمندان در نظارت بر فعالیت مغز یا حتی کمک به افراد در کنترل بازوهای رباتیک یا سایر دستگاه ها کمک کنند، پیوند بزنند.

به گزارش سیناپرس، چنین ایمپلنت ‌هایی چالش‌ های زیادی را به همراه دارند که شامل نحوه تطبیق وسایل الکترونیکی با بافت زنده می شود. بیوالکتریک نه تنها می ‌تواند الهام بخش دستگاه‌ های پزشکی جدید و پیشرفته باشد، بلکه می‌ تواند جریانی از حقایق غیرمنتظره را در مورد بدن آشکار کند. همانطور که آدی می نویسد: ما ماشین های الکتریکی هستیم که ابعاد کامل آنها را حتی در خواب هم ندیده ایم.

منبع: sciencenews