نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

فضانوردان ناسا امروز با اسپیس ایکس به فضا می روند

در پی بروز نقص فنی در ماموریت جدید و مشترک ناسا و اسپیس ایکس که قرار بود چهار فضانورد جدید را به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل کند، قرار شد ماموریت Crew-6 پس از سه روز تاخیر با موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس در اوایل روز پنجشنبه به وقت شرق آمریکا به فضا پرتاب شود.

به گزارش سیناپرس، سازمان فضایی ناسا اعلام کرد:ماموریت پرتاب فضاپیمای حامل چهار فضانورد را در ساعت ۱۲ و ۳۴ دقیقه نیمه شب به وقت شرقی از مرکز فضایی کندی در فلوریدا انجام خواهد داد. این ماموریت با همکاری ناسا و اسپیس ایکس انجام شده و پخش اینترنتی آن نیم ساعت قبل از پرتاب برنامه ریزی شده شروع شده و توسط شبکه های اینترنتی ناسا و اسپیس ایکس به طور همزمان و از طریق کانال یوتیوب انجام خواهد شد.

سازمان فضایی ناسا عصر دیروز چهارشنبه،اعلام کرد: پرتاب Crew-6 پس از یک سری آزمایش ‌های پیش از پرتاب کپسول Crew Dragon و موشک حامل آن، به‌علاوه گزارش آب‌ و هوای مطلوب، به طور قطعی انجام خواهد شد.

گفتنی است پرتاب برنامه ریزی شده روز دوشنبه در آخرین لحظه به دلیل مشکل در سیستم احتراق فالکون ۹ به تعویق افتاد. پنجره پرتاب ناسا به سمت ایستگاه فضایی بین المللی تا حدی به مدار ایستگاه به دور زمین متکی است.

به این ترتیب باید تا ساعاتی دیگر منتظر پرتاب چهار فضانورد به مدار زمین باشیم زیرا آژانس فضایی ایالات متحده اعلام کرد که احتمال ۹۵ درصد شرایط مطلوب برای اجرای این ماموریت وجود دارد.

به گزارش سیناپرس، این فضانوردان قرار است جایگزین فضانوردان ماموریت خدمه ۵ در ایستگاه فضایی شده و فضانوردان مقیم در این ایستگاه پس از ورود همکاران جدید خود، هفته آینده به سمت زمین حرکت خواهند کرد.

در این ماموریت جدید، فضانوردان ناسا، استفان بوون، فرمانده ماموریت و وارن وودی هوبورگ به همراه سلطان النیادی، فضانورد امارات متحده عربی و آندری فدیایف، فضانورد آژانس فضایی روسیه حضور دارند.

به گزارش سیناپرس، آن ها قرار است حدود ۲۵ ساعت پس از پرتاب به ایستگاه فضایی رسیده و به این ترتیب احتمالا در ساعت ۱ و ۱۷ دقیقه نیمه شب جمعه به محل تعیین شده در مدار زمین خواهند رسید.

به گفته ناسا، خدمه پس از وارد شدن به ایستگاه فضایی، عملیات های مختلفی شامل تعمیر و نگهداری، فعالیت های تحقیقاتی و نمایش فناوری را انجام خواهند داد.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: upi

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل