کشف مومیایی ۸۰۰ ساله در جعبه حمل پیتزا

پلیس پرو یک انسان مومیایی شده بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ ساله را از یک فروشنده سابق مواد غذایی که ادعا می کرد آن را به مدت سه دهه در خانه خود داشته است، کشف و ضبط کرد. این مومیایی در جعبه ویژه تحویل غذا بود که  این مرد زمانی از آن برای رساندن غذا به خانه های مردم استفاده می کرد.

به گزارش سیناپرس، پلیس پرو با یکی از عجیب ترین موارد کشف مومیایی مواجه شده است. در این پرونده، پلیس موفق به کشف مومیایی باستانی در جعبه حمل غذا شد. یک مقام دولتی این کشور به خبرگزاری فرانسه گفت: متهم این پرونده جولیو سزار برمخو نام داشته و ۲۶ سال سن دارد. وی تا زمانی که بازرسان به این پرونده رسیدگی کنند، در بازداشت باقی خواهد ماند.

نکته جالب این است که فرد متهم به رسانه های محلی گفت: این مومیایی که او را جوانیتا می نامید مثل دوست معنوی وی بوده و با این مومیایی ارتباطی عاطفی دارد.

او در ویدئویی که در شبکه های اجتماعی منتشر شد اعلام کرد: طی سی سال گذشته من از این مومیایی در خانه ام نگهداری کردم.  او در اتاق من حضور داشته و با من می خوابید. من از او مراقبت خیلی خوب می کردم.

در حال حاضر کارشناسان مرکز فرهنگ و باستان شناسی پونو و پلیس در حال تحقیق در مورد کشف این مومیایی در داخل یک جعبه حمل غذا هستند که مورد استفاده این کارگر خدمات تحویل غذا بود.

جولیو سزار برمخو  در این رابطه گفت که پدرش این مومیایی را تقریبا ۳۰ سال پیش به خانه آورد.

به گفته وزارت فرهنگ، این مومیایی متعلق به دوره پیش از حضور اسپانیایی ها بوده و مطالعات انجام شده نشان می دهد متعلق به یک مرد بالغ بوده  و  احتمالاً از ناحیه شرقی پونواست. این منطقه، منطقه ای در کوهستان آند کشور  پرو است که در فاصله حدود ۱۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی لیما پایتخت این کشور واقع شده است.

به گزارش سیناپرس، یک متخصص مرکز باستان شناسی پرو در این رابطه تایید کرد: بر خلاف تصور فردی که مومیایی را نگهداری می کرد، جنسیت وی مونث نبوده و احتمالا این مومیایی متعلق به یک مرد حداقل ۴۵ ساله است که بدن وی در وضعیت جنینی با باند پیچیده شده بود.

گفتنی است پلیس پرو روز شنبه گذشته به این مرد که به همراه یک جعبه بزرگ حمل غذا در حال گشت زنی در پارکی در شهر پونو بود، مشکوک شده و بقایای این مومیایی را در کیف او پیدا کرد.

به گزارش سیناپرس، متهم این پرونده، تلاش خود را برای فروش مومیایی انکار کرده و گفت که آن را برای نشان دادن به دوستانش حمل می کرد.

مترجم: احسان محمدحسینی

منبع: sciencealert

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا