نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

خوارزمی؛ جشنواره‌ای با بانک اطلاعاتی ۳۶ ساله

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران اعلام کرد: حضور ۲۰۰ دانشمند ایرانی و خارجی از ۵۰ کشور جهان و حمایت ۱۰۰ نهاد ملی و خصوصی شاخصی از اعتبار و اثرگذاری جشنواره‌های خوارزمی است.

دکتر حسن زمانیان امروز در آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره‌های خوارزمی با بیان اینکه جشنواره خوارزمی از سال ۱۳۶۶ بنیان گذاشته شده است، افزود: این جشنواره باسابقه‌ترین جشنواره علمی کشور است و به اندازه‌ای مورد توجه مسئولان قرار گرفت که رسم امضا و اهدای لوح تقدیر این جشنواره توسط رئیس جمهوری وقت یعنی مقام معظم رهبری در فرایند برگزاری آن تثبیت شد.

وی با بیان اینکه این نهال نوپا طی سال‌ها تلاش و حمایت وزرای علوم به درختی رشید تبدیل شد، یادآور شد: جشنواره جوان خوارزمی از سال ۱۳۷۸ و با هدف حمایت از جامعه جوان علمی برگزار می‌شود و امسال با پیشنهاد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و با توجه به شعار سال اولین جشنواره نوآوری و فناوری به مجموعه این جشنواره‌ بین‌المللی و جشنواره جوان خوارزمی اضافه شد.

زمانیان با اشاره به بانک اطلاعات برگزیده‌های این جشنواره‌ها طی ۳۶ سال گذشته، اظهار کرد: حضور ۲۰۰ دانشمند ایرانی و خارجی از ۵۰ کشور جهان و حمایت ۱۰۰ نهاد ملی و خصوصی شاخصی از اعتبار و اثرگذاری جشنواره‌های خوارزمی است.

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران ادامه داد: امسال در مجموع ۵۸۴ طرح به دبیرخانه جشنواره رسید که ۱۳ طرح از این میان توسط هیات داوران برگزیده شد و ۵ طرح در جشنواره بین‌المللی خوارزمی، ۴ طرح در جشنواره جوان خوارزمی و ۴ طرح در جشنواره فناوران و نوآوری خوارزمی انتخاب و امروز با حضور رئیس جمهوری تجلیل شدند.

وی تاکید کرد: بررسی فعالیت علمی دانشمندان ایرانی بر اساس طرح‌های رسیده به جشنواره خوارزمی نشان می‌دهد که فرزندان امام خمینی (ره) طوفان علمی به پا کرده و در عمل به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری به جدیت تلاش کرده‌اند.

منبع:ایسنا

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل