طرح “بشری ۳” با هدف توانمندسازی نوجوانان و جوانان در فارس کلید خورد

رئیس جهاددانشگاهی فارس گفت: اجرای طرح «بشری ۳» با هدف ارتقای نشاط اجتماعی و ایجاد حس مؤثر بودن در جامعه و شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها در میان دختران ۱۳ تا ۱۸ سال در روستا‌های کم برخوردار استان در حال انجام است.

به گزارش سینا پرس فارس، امیر حسین استقلال به خبرنگاران گفت: در آستانه فرا رسیدن دهه مهدویت طرح «بشری ۳» با هدف محرومیت‌زدایی و با محوریت نوجوانان و جوانان دختر روستایی و عشایر در سطح استان فارس، از ۴ اسفندماه آغاز شده و تا ۱۶ اسفندماه  ادامه خواهد داشت.

استقلال ارتقای نشاط اجتماعی و ایجاد حس مؤثر بودن در جامعه و شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها در میان دختران ۱۳ تا ۱۸ سال در روستاهای کم برخوردار از اهداف اجرای این طرح دانست.

استقلال با اشاره به اینکه ،کمک به ارتقا و توسعه و پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب یکی از مأموریت‌های جهاددانشگاهی است، گفت: در همین راستا جهاددانشگاهی در کنار سایر نهادها طرح‌های مختلف اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی اجرا می‌کند.

رئیس جهاددانشگاهی فارس ضمن اشاره به اینکه، محرومیت‌زدایی در مناطق کم برخوردار از اهمیت بالایی برخوردار است گفت:‌ این نوع اقدامات موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد و طرح «بشری ۳» در ۱۳۵ روستای هدف در شهرستان‌های داراب، بختگان، رستم، فراشبند، فیروزآباد، پاسارگاد، مرودشت، کازرون، لارستان و ممسنی اجرا می‌شود.

استقلال خاطر نشان کرد شهرستان‌هایی که این طرح در آن اجرایی گشته با توجه به شاخص‌هایی نظیر نرخ ازدواج، میانگین سن زنان در اولین ازدواج، میانگین سن مردان در اولین ازدواج، کمترین مراکز مشاوره، خودکشی، نرخ طلاق و دارای بیشترین روستا برای اجرای طرح مذکور انتخاب شده‌اند.

گزارش: فتانه حق پرست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا