نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

قرنطینه آمار زایمان زودرس را کاهش داد

نتایج یک مطالعه گسترده جدید در ۱۸ کشور با درآمد بالا و متوسط رو به بالا نشان می دهد: این کشورها در طول ۳ ماه اول قرنطینه کووید ۱۹ در سال ۲۰۲۰، شاهد کاهش ۳ تا ۴ درصدی در زایمان های نارس بودند.

به گزارش سیناپرس، مطالعات جدید انجام شده نشان دهنده ارتباط مستقیمی بین کاهش میزان زایمان های زودرس در دوران قرنطینه کرونا است.این مطالعه دلایل موضوع فوق را بررسی نکرده و تنها موفق به شناسایی ارتباط بین دو موضوع شد. به همین دلیل تحقیقات بیشتری در حوزه فوق مورد نیاز است.

تخمین زده می شود که سالانه ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار زایمان زودرس  در سراسر جهان رخ می دهد و عوارض مرتبط با آن یکی از دلایل اصلی مرگ و میر نوزادان است. زایمان زودرس به شرایط اطلاق می شود که نوزادی قبل از ۳۷ هفتگی به دنیا می آید.

تحقیقات قبلی در مورد کاهش زایمان های زودرس در طول قرنطینه دلایلی را پیشنهاد کرده است که شامل کاهش خطر ابتلا به عفونت به دلیل فاصله گذاری اجتماعی، کاهش آلودگی هوا و احتمال عدم رسیدگی به بارداری های پرخطر با مراقبت های پزشکی مناسب و در نتیجه مرده زایی هستند.

طی این مطالعات، پژوهشگران، داده های مبتنی بر جمعیت را در مورد بیش از ۵۱ میلیون تولد بین ژانویه ۲۰۱۵ تا ژوئیه ۲۰۲۰  در ۱۸ کشور از جمله کانادا، ایالات متحده آمریکا، برزیل، فنلاند، استرالیا و بریتانیا، به عنوان بخشی از یک متاآنالیز گسترده جمع آوری کردند.

 محققان دریافتند:در این کشورها، زایمان های زودرس در دو ماه اول قرنطینه ۴ درصد و در ماه سوم قرنطینه ۳ درصد در مقایسه با پیش بینی های مدل سازی شده کاهش یافته است. به گزارش سیناپرس، این یافته ها همچنین نشان می دهد: در ماه اول قرنطینه شاهد کاهش تقریباً ۵۰ هزار زایمان زودرس در کشورهای مطالعه شده هستیم.

به گزارش سیناپرس، نویسندگان خاطر نشان می ‌کنند: هیچ تغییری برای ماه چهارم قرنطینه مشاهده نشد و این مشاهده برای زایمان‌ های خیلی زودرس (قبل از هفته ۳۲) یکسان بود. باید توجه داشت آنالیزهای گسترده انجام شده از میزان مرده زایی، شواهدی مبنی بر تغییرات نرخ مرده زایی در کشورهای پردرآمد را شناسایی نکرد.

نویسندگان این مطالعه تاکید می ‌کنند: یافته ‌های آن ‌ها به دلایل کاهش زایمان‌ های زودرس در هفته‌ های اول قرنطینه نپرداخته و همچنین اثرات عفونت با کووید ۱۹ بر زایمان‌ های زودرس را در نظر نمی ‌گیرد. محققان در پایان نتیجه می گیرند که تحقیقات بیشتری در مورد مسیرهای مستتر در این پدیده برای درک تأثیر قرنطینه بر زایمان زودرس مورد نیاز است.

به گزارش سیناپرس، شرح کامل این پژوهش در آخرین شماره مجله تخصصی  Nature Human Behaviour منتشر شده است.

مترجم: رضوان خندان

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل