نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

زیر ساخت های مخابرات روسیه توسط اتحادیه اروپا تحریم شد

روز گذشته اتحادیه اروپا بسته های تحریمی جدیدی علیه روسیه وضع کرد که در بین موارد متعدد ذکر شده در آن، زیرساخت های مخابراتی و اصلی ترین شرکت ارائه دهنده خدمات این حوزه در روسیه هدف تحریم های جدید قرار گرفته اند.

به گزارش سیناپرس، روز گذشته اتحادیه اروپا، مهمترین مجموعه مخابراتی روسیه یعنی شرکت مگافون را هدف تحریم های جدید قرار داد. البته روسیه معتقد است این تحریم ها تاثیری در خدمات مخابراتی این کشور نخواهد داشت. سخنگوی شرکت مخابراتی مگافون روز گذشته اعلام کرد محدودیت‌ های جدید اتحادیه اروپا مشابه تحریم ها و محدودیت وکنترل ‌های صادراتی وضع شده توسط ایالات متحده است و این تحریم به خدمات دریافت شده توسط مشترکان آسیبی نمی ‌رساند.

شرکت مگافون در این رابطه تاکید کرد: مشترکان و کلیه کسانی که از سرویس های مخابراتی ما استفاده می کنند نباید نگران باشند زیرا این تحریم ها بر خدمات مخابراتی از جمله خدمات رومینگ، تأثیری نمی گذارد. این شرکت همچنین گفت که محدودیت های فوق، عرضه تجهیزات دو منظوره به این شرکت را ممنوع می کند.

سرویس مطبوعاتی مگافون نیز در بیانیه ای ویژه پس از اعلام تحریم های جدید گفت: تصمیم مقامات اتحادیه اروپا تنها بر تعهدات تامین‌ کنندگان تجهیزات اروپایی تأثیر می‌گذارد، با این حال، ما هیچ تأثیر قابل ‌توجهی از این تحریم های جدید بر فعالیت های تجاری خود نمی ‌بینیم.

به گزارش سیناپرس، این بیانیه تاکید می کند:تحریم های اتحادیه اروپا به نوعی اعمال شده اند که دقیقا از تحریم های ایالات متحده آمریکا تقلید شده و ما هنوز انگیزه یا دلایل این اقدام را درک نکرده و در حال بررسی فرصت هایی برای به چالش کشیدن این تصمیم هستیم.  ما به بررسی پیامدهای احتمالی این محدودیت بر فعالیت خود ادامه خواهیم داد.

در خاتمه گفتنی است، روز گذشته اتحادیه اروپا دهمین بسته تحریمی روسیه را به اجرا گذاشته و محدودیت هایی را برای ۸۷ فرد و ۳۴ نهاد کشور روسیه اعمال کرد. یک روز قبل از آن، وزارت بازرگانی ایالات متحده تحریم هایی علیه روسیه و بلاروس از جمله کنترل صادرات این کشورها را گسترش داد.

وزارت بازرگانی ایالات متحده ۷۶ سازمان و نهاد روسیه و همچنین برخی از شرکت های دیگر کشورها را که با روسیه همکاری می کردند در لیست سیاه  خود قرار داد.

مترجم: رضوان خندان

منبع: tass

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل