نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

درخواست آمریکا از کشورهای گروه هفت برای تحریم کامل روسیه

ایالات متحده امریکا تلاش می کند تحریم های اعمال شده علیه روسیه را شدیدتر کرده و در این راستا از کشورهای گروه ۷ درخواست کرد تا زمانی که جنگ اوکراین به پایان نرسیده، دارایی های روسیه را مسدود کنند.

به گزارش سیناپرس، دقیقا یک سال از آغاز تهاجم نظامی روسیه به اوکراین می گذرد و طی این مدت کشورهای غربی در حمایت از اوکراین، تحریم های شدیدی علیه روسیه وضع کرده اند. به تازگی و روز گذشته ایالات متحده آمریکا و کانادا از تحریم های جدید خود علیه این کشور رونمایی کرده و علاوه بر این بر اساس بیانیه ای که روز جمعه در وب سایت کاخ سفید منتشر شد، اعلام شد: کشورهای گروه ۷ قصد دارند دارایی های روسیه را تا زمانی که مناقشه اوکراین حل و فصل نشود، مسدود نگه دارند.

بر اساس این بیانیه مشخص می شود، کشورهای گروه ۷ برای مقابله با تلاش روسیه برای دور زدن تحریم های وضع شده تا به امروز، از ایجاد یک مکانیسم هماهنگی اجرایی که در سال اول به ریاست ایالات متحده خواهد بود، حمایت خواهند کرد.

در این بیانیه آمده است که تا زمانی که راه حلی برای درگیری نظامی که منجر به نقض حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین از سوی روسیه شده پیدا نشود، این شرایط ادامه داشته و کلیه دارایی های روسیه نزد کشورهای گروه ۷ ، مسدود خواهد ماند.

به گزارش سیناپرس، این موضوع در حالی است که روز گذشته و در سالگرد شروع جنگ روسیه و اوکراین، سازمان ملل متحد خواستار پایان این مناقشه شده و کشورهای غربی و متحد آمریکا نیز اعلام کردند در صورت اصرار روسیه بر تداوم جنگ، تحریم های بیشتر و شدیدتری علیه این کشور وضع خواهند کرد. روسیه هنوز واکنشی به این موضوع نشان نداده و مشخص نیست این نبرد نظامی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: tass

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل