نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

عملیات پرتاب فضانوردان به مدار زمین با تاخیر انجام می شود

سازمان فضایی ناسا و شرکت خصوصی اسپیس ایکس طی بیانیه ای مشترک اعلام کردند که عملیات پرتاب فضاپیمای سرنشین دار Crew-6 که قرار بود روز یکشنبه از مرکز فضایی کندی انجام شود، ۲۴ ساعت به تعویق افتاده است.

به گزارش سیناپرس، عملیات مشترک پرتاب فضاپیمای سرنشین دار ناسا و اسپیس ایکس با تاخیر مواجه شده است و بر اساس بیانیه منتشر شده در این رابطه، دلیل تاخیر فوق این است تا مهندسان بتوانند راه حلی را برای برطرف کردن آن چه که به عنوان مشکلات جزئی توصیف شده است، بررسی کنند.

بر اساس برنامه ریزی های از پیش تعیین شده، کپسول اسپیس ایکس Endeavor قرار بود عصر یکشنبه با موشک فالکون ۹ به مدار زمین پرتاب شود. پس از جلسه بررسی آمادگی پرواز در بعدازظهر سه ‌شنبه، تصمیم گرفته شد تا این عملیات به طور موقت متوقف شود.

به گزارش سیناپرس، استیو استیچ، مدیر برنامه خدمه تجاری ناسا، در این رابطه گفت: ما متوجه شده ایم که در برخی از بخش های این فضاپیما، مشکلاتی وجود داشته و به همین دلیل باید آزمایش ها و تجزیه و تحلیل هایی انجام شود تا مطمئن شویم که همه چیز برای اجرای ماموریت در شرایط استاندارد قرار دارد.

این ماموریت برای کشور امامارات دارای اهمیت ویژه ای است زیرا سلطان النیادی، یکی از اعضای تیم Crew-6، بوده و قرار است به اولین فضانورد جهان عرب تبدیل شود که به فضا پرتاب می شود. در این ماموریت استفن بوون و وودی هوبرگ فضانوردان ناسا و آندری فدیایف فضانورد آژانس فضایی روسیه وی را همراهی خواهند کرد.

به گزارش سیناپرس، استفن بوون  پیش از این در سه ماموریت به ایستگاه فضایی بین المللی با شاتل های فضایی پرواز کرده است در حالی که این اولین سفر برای سه فضانورد دیگر خواهد بود. خدمه این ماموریت به مدت شش ماه در ایستگاه فضایی بین المللی باقی خواهند ماند.

گفتنی است خدمه این پرواز روز سه شنبه وارد مرکز فضایی کندی شدند.

مترجم: نداجوادهراتی

منبع: upi

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل