نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

طرح جنجالی آمریکا برای درمان اجباری معتادان مواد مخدر در زندان ها

بر اساس گزارش های رسمی، به زودی، دولت فدرال آمریکا به ایالت ها اجازه می دهد تا از بودجه ویژه ای برای درمان زندانیان معتاد به مواد مخدر و خدمات بهداشت روان استفاده کنند. این طرح با مخالفت هایی در این کشور مواجه شده است.

به گزارش سیناپرس، راهول گوپتا، مدیر دفتر سیاست ملی کنترل مواد مخدر کاخ سفید، در اطلاعیه ‌ای که در جریان بازدید وی از زندان کامدن کانتی در نیوجرسی منتشر شد، گفت: از این پس اجازه درمان معتادان در زندان های آمریکا صادر شده و ایالت ‌ها تشویق می ‌شوند تا پیشنهاداتی را برای نحوه استفاده از آن ارائه کنند.

این پروژه در قالب کمک های مالی Medicaid انجام گرفته و در زندان ها ارائه می شود  بر این اساس دولت ملزم خواهد بود که خدمات سلامت روان و درمان دارویی را به عنوان بخشی از خدمات به زندانیان ارائه کند.

این مقام ارشد دولت آمریکا در ادامه توضیحاتش افزود تا تابستان پیش رو به تمام زندان‌های فدرال داروهایی را برای درمان اختلال مصرف مواد ارائه خواهند داد.

گفتنی است این طرح با مخالفت های زیادی مواجه شده و مخالفان مدعی هستند که امکان سواستفاده و بدرفتاری با زندانیان در قالب این قانون وجود دارد و از سوی دیگر مدافعان طرح فوق می گویند اجازه دادن به درمان مواد مخدر در زندان ها و زندان ها می تواند به بهبود شرایط جامعه و مردم کمک کند. در این شرایط ، معاون رئیس جمهور آمریکا در بخش سلامت و سیاست عدالت در مرکز اقدامات حقوقی، به رسانه ها گفت: ما واقعا امیدواریم که این پوشش به مردم کمک کند تا نتایج سلامت خود را بهبود بخشند و از دخالت بیشتر سیستم عدالت کیفری در زندگی خصوصی اجتناب کنند.

به گزارش سیناپرس، باید توجه داشت که اکثریت افراد زندانی معتاد به مواد مخدر هستند و بررسی ها نشان می دهد احتمال اور دوز و مرگ زندانیان در چند هفته اول پس از آزادی نسبت به افراد عادی غیر زندانی بیشتر است، زیرا تحمل آنها نسبت به مواد مخدر در حین حبس کاهش می یابد.

مترجم: فاطمه کردی

منبع: consumer.healthday

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل