نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

استفاده از ظرفیت مشارکت شرکت های دانش بنیان در توسعه ی اقتصادی شهر

سینا

نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: پیشنهاد میگردد استفاده از ظرفیت مشارکت شرکت های دانش بنیان در راستای توسعه ی اقتصادی شهر و در جهت تامین درآمد پایدار پیوسته در سرلوحه کار شهرداری قرار گیرد و همچنان به صورت مستمر در سال های آتی ،چند درصد از بودجه شهرداری به حوزه ی حمایت از این شرکت ها اختصاص یابد.

به گزارش سینا پرس فارس، محمدتقی تذروی، در یکصد و پنجمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز  ضمن تأکید و نامگذاری سال 1401  از سوی رهبر معظم انقلاب به سال تولید، دانش بنیان  و  اشتغال آفرینی و پیروی از منویات ایشان در جهت تحقق این شعار در سطح کشور گفت:  از همان ابتدای سال، راهکارهایی ارائه و گام های موثری برداشته شد و اقداماتی صورت پذیرفت.

او ادامه داد: کلانشهر شیراز نیز در این زمینه گام های موثری برداشته که از جمله آن ، در جهت جلوگیری از مهاجرت نخبگان و ارتقاء سطح علمی به ارائه ی مشوق هایی جهت استقرار شرکت های دانش بنیان خصوصا در مناطق ویژه اقتصادی پرداخته است.

وی پیشنهاد کرد: استفاده از ظرفیت مشارکت شرکت های دانش بنیان در راستای توسعه ی اقتصادی شهر  و در جهت تامین درآمد پایدار پیوسته در سرلوحه کار شهرداری قرار گیرد و همچنان به صورت مستمر در سال های آتی ،چند درصد از بودجه شهرداری به حوزه ی حمایت از این شرکت ها اختصاص یابد. 

نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تأکید کرد: شهرداری نیازمند است که در حوزه ی خدمات شهری از جمله فضای سبز، حمل و نقل عمومی، جمع آوری پسماند و عمران شهری و همچنین در حوزه ی مربوط به مقاوم سازی ساختمان ها و تقویت ایمنی زیر ساخت های شهری جهت مقابله با زلزله و مدیریت بحران پس از آن  به شناسایی فناوران و همکاری با شرکت های دانش بنیان که در این زمینه ها دارای توانمندی هستند، همکاری نماید.

عضو شورای شیراز خاطر نشان کرد: همچنین نیاز است یک مجموعه به عنوان پل ارتباطی میان شرکتهای دانش بنیان و شهرداری معرفی شود . این شرکتها ظرفیتها و توانمندیهای خود را به شهرداری ارائه و معرفی کنند.

وی با اشاره به نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورا و طرح‌های مصوب شده در شهرداری‌ها، معاونت‌ها و سایر سازمان‌های وابسته به عنون وظایف ذاتی شوراهای شهر گفت: با توجه به تجربه ی سه دوره حضور و فعالیت خود در شورای اسلامی کلانشهر شیراز، شاهد مصوب شدن طرح ها و تصمیماتی بوده ام که متاسفانه تعداد زیادی از آن ها به دست فراموشی سپرده شده است.

وی پیشنهاد داد: در سال ۱۴۰۲ به مدت یک ماه فعالیت همه کمیسیون‌ها، کمیته‌ها و جلسات صحن شورا تعطیل و به پیگیری مصوبات و تصمیمات ادوار گذشته تاکنون توسط یک هیئت پرداخته شود.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

خروج از نسخه موبایل