ساخت موتور راکت هایپر سونیک به کمک چاپگر سه بعدی

طی سال های گذشته استفاده از چاپگرهای سه بعدی در حوزه های مختلف علم، صنعت و هنر رواج زیادی یافته و در این راستا وزارت دفاع ایالات متحده یک قرارداد یک و نیم میلیون دلاری با مجموعه New Frontier Aerospace برای ادامه فعالیت روی ساخت یک موتور راکت با پرینت سه بعدی منعقد کرد.

به گزارش سیناپرس، ایالات متحده قصد دارد از فناوری چاپگرهای سه بعدی برای ساخت موتور راکت های هایپر سونیک استفاده کند. این ماموریت بر عهده شرکت New Frontier Aerospace قرار گرفته و این سازنده فناوری های هوافضا روز سه ‌شنبه در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد با تامین مالی از سوی مرکز  سرمایه نوآوری امنیت ملی این پروژه انجام خواهد شد. این شرکت در حال توسعه یک موتور موشک با سوخت مبتنی بر پایه پلاستیک به نام Mjölnir است.

این قرارداد در سال ۲۰۲۰ شروع شده و مبلغ آن ۷۵۰ هزار دلار بود. قرارداد جدید منعقد شده، توسعه بخش‌ های باقی ‌مانده مورد نیاز برای تکمیل موتور این راکت ها را تامین می ‌کند. این شرکت قصد دارد یک آزمایش نهایی به نام تست آتش سوزی را تا ماه می ۲۰۲۴ انجام دهد.

بیل برونر، مدیر عامل این مجموعه اعلام کرد: بر اساس عملکرد مجموعه ما در طراحی، پرینت سه بعدی و آزمایش اولین جزء کلیدی موتور احتراقی مرحله ‌ای تمام جریان Mjölnir در کمتر از یک سال، ما خوشحالیم که پتانسیل عظیمی را در توسعه و تکمیل مداوم این فناوری مشاهده می ‌کنیم.

به گفته این شرکت، NFA در سال 2020 تاسیس شد و تلاش های خود را بر روی ساخت هواپیماهای پرینت سه بعدی با مصرف سوخت کارآمد متمرکز می کند.

به گزارش سیناپرس، شرکت New Frontier Aerospace در این رابطه گفت: فناوری مبتنی بر Mjölnir یک موتور قابل استفاده مجدد با ردپای خالص کربن منفی است. ما در آینده، قصد داریم از این موتور برای ساخت هواپیمای مافوق صوت استفاده کنیم که برای حمل بار و مسافر به هر فرودگاهی در جهان در کمتر از دو ساعت استفاده می شود.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: upi

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا