نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

حداقل یک بار در ماه ورزش کنید

یافته های یک مطالعه جدید به رهبری محققان کالج دانشگاهی لندن، نشان داد:حداقل یک بار ورزش در ماه، عملکرد مغز را در سال های بعدی زندگی بهبود می بخشد.

به گزارش سیناپرس، پژوهشگران در این مطالعه، داده ‌های 1400 فرد را بررسی کرده اند که در طی سه دهه، نظرسنجی هایی را در رابطه با میزان ورزش و فعالیت بدنی در اوقات فراغت خود (شامل دویدن، باغبانی، پیاده روی، دوچرخه سواری و سایر ورزش ها)، تکمیل و در سن 69 سالگی در تست‌ های شناختی خاصی شرکت کردند.

بر اساس نتایج به دست آمده، بیشترین تأثیر شناختی در افرادی مشاهده شد که حداقل یک تا چهار بار در ماه در سنین 36، 43، 53، 60 تا 64 و 69 سالگی فعالیت بدنی داشتند و میزان فعالیت بدنی خود را در طول زندگی حفظ کرده بودند.

محققان توضیح داده اند: مطالعه ما نشان داده است که انجام هر گونه فعالیت فیزیکی در اوقات فراغت، در هر مقطعی از بزرگسالی، تأثیر بسیار مثبتی بر شناخت و عملکرد مغز دارد. علاوه بر این، ما دریافتیم که هیچ وقت برای ورزش کردن و شروع فعالیت بدنی دیر نیست؛ در واقع نتایج ما نشان دادند، افرادی که قبلاً هرگز فعال نبوده‌ اند و سپس در 60 سالگی، شروع به ورزش کردند، عملکرد شناختی بهتری نسبت به افرادی که در هیچ مقطعی از زندگی خود فعال نبوده ‌اند، داشتند.

دانشمندان افزودند:بیشترین اثر شناختی در افرادی مشاهده شد که همواره فعالیت بدنی خود را در تمام طول زندگی حفظ کرده بودند. بنابراین هر چه فرد تحرک بیشتری داشته باشد، احتمال این که در مراحل بعدی زندگی، از مهارت های شناختی و عملکرد ذهنی بهتری برخوردار باشد، بیشتر است. به طور کلی، ما به این نتیجه رسیدیم که شروع فعالیت بدنی در هر مقطعی از زندگی و حفظ آن در طولانی مدت، خیلی مهمتر از زمان شروع آن است.

به گزارش سیناپرس، نتایج تحقیقاتی در مجله Journal of Neurology, Neurosurgery, and Psychiatry منتشر شده اند.

مترجم: سنا دلفیه

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل