نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

چرا جمعیت پرندگان در چند دهه گذشته کم شده است؟

مطالعات جدید پژوهشگران نشان می دهد: جمعیت پرندگان در شهرهای جهان به شدت کاهش یافته و طی ۴۰ سال گذشته حدود ۲۵درصد از پرندگان مهاجر ناپدید شده اند. به همین دلیل دولت ها باید اقدامی در راستای محافظت از این جانوران انجام دهند.

به گزارش سیناپرس، بررسی های محققان نشان می دهد: طی ۴۰ سال گذشته حدود ۲۵ درصد از جمعیت پرندگان مهاجر کم شده است و علاوه بر مباحث تغییرات اقلیمی و نابود شدن زیستگاه ها، بدشانسی، کاهش تعداد نوزاد و طول عمر کوتاه عواملی هستند که می توانند باعث پدید آمدن شرایط فوق باشند.

متاسفانه از آنجایی که این مشکل در مقیاس بین قاره ای است، دانشمندان هنوز هیچ پاسخ قطعی در مورد ناپدید شدن این پرندگان ندارند. این موضوع برای برخی از گونه ‌ها از جمله فاخته ‌ها، سوئیفت ‌ها و کبوترهای لاک پشتی به ‌طور قابل توجهی ضروری ‌تر است.

در این میان محققان انجمن سلطنتی حفاظت از پرندگان بریتانیا می گویند:درک چرایی این اتفاق به دلیل سفر پرندگان در چنین مسافت های وسیع و وابستگی به مکان های مختلف در زمان های مختلف سال دشوار است. هنگامی که پرندگان در حال تولید مثل نیستند، در پهنه ای عظیم پخش می شوند و این موضوع مانع دیگری در یافتن علت کاهش قابل توجه تعداد آن ها است.

بررسی ها نشان می دهد: راهکارهایی از قبیل کاشت و حفظ درختان بومی در مناطق زمستانی، تعیین مکان‌ هایی که پرندگان برای استراحت در میانه مهاجرت در آن ها توقف می‌کنند و محافظت از آن ها در برابر شکار شدن می تواند به حل مشکل فوق کمک کند.

به گزارش سیناپرس، دکتر جان مالورد، دانشمند ارشد حفاظت از محیط زیست این تیم مطالعاتی می ‌گوید: اگرچه در هفت سال گذشته چیزهای زیادی درباره پرندگان مهاجر آموخته ‌ایم، اما هنوز به درک عواملی که باعث کاهش تعداد این گونه ‌ها می ‌شود، نزدیک‌ نیستیم. ما باید تمرکز را از تحقیقات تشخیصی خاص گونه ها تغییر داده و شروع به اطلاع رسانی در زمینه اقدامات حفاظتی کنیم. در این میان برخی روش ها مانند  برچسب ‌گذاری و ردیابی پرندگان،  بسیار مهم است و در عین حال ما باید بر روی راه‌ حل‌های آزمایشی بر اساس دانش خود متمرکز شویم.

مترجم: ندااظهری

منبع: studyfinds

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل