ماهی های کارائیب در آستانه نابودی

صید بی رویه انواع ماهی ها در اطراف جزایر Turks و Caicos واقع در دریای کارائیب بسیار فراتر از آنچیزی است که در گزارشات رسمی منتشر می شود و این مسأله موجب نگرانی فعالان زیست محیطی شده است.

گزارشی در ژورنال Frontiers in Marine Science منتشر شده که نشان می دهد حجم صید ماهی در این منطقه از جهان 2.8 برابر بیشتر از آن چیزی است که به فائو گزارش می شود. دریای کارائیب یکی از مهمترین مناطق آبی جهان به شمار می آید به طوریکه مجموعه منحصربفردی از ماهی ها را در خود جای داده است.

اما صید بی رویه ماهی در این دریا محققان زیست محیطی را بر آن داشته که ضمن هشدار به مقامات رسمی، آنها را از تبعات خطرناک این روند آگاه سازند.

دریای کارائیب یکی از مهمترین مناطق آبی جهان به شمار می آید به طوریکه مجموعه منحصربفردی از ماهی ها را در خود جای داده است

به طور کلی ماهی گیری مهمترین صنعت در بسیاری از جزایر کارائیب محسوب می شود به طوریکه در برخی مناطق تا 75 درصد جمعیت این مناطق به ماهی گیری متکی هستند. از آن گذشته توسعه گردشگری در منطقه کارائیب ضمن آنکه به توسعه اقتصادی این منطقه کمک شایانی کرده است اما در عین حال به نوبه خود به تهدیدی جدی برای محیط زیست این دریا نیز بدل شده است. در واقع هجوم گردشگران به کارائیب موجب شده تا ماهیگیران بیش از گذشته اقدام به صید کنند تا غذای مورد نیاز این حجم از گردشگران را تأمین کنند.

همه ساله گزارشهایی درباره میزان صد ماهی در کارائیب به سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل ارایه می شود اما حالا مشخص شده که ارقام مندرج در این گزارشها نادرست بوده تا بدین ترتیب راه برای صید غیرقانونی توسط شرکتهای فعال در این عرصه هموارتر شود.

منبع: eurekalert

مترجم:مهدی پیرگزی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا