پرتاب ماهواره رصدگر زمین پرو

آرین اسپیس اعلام کرد که قرارداد خدمات پرتاب ماهواره پروست-1 (PeruSat-1) با استفاده از راکت وگا، برای دولت پرو را با شرکت ایرباس دیفنس اند اسپیس به امضا رسانده است. این ماهواره که توسط ایرباس دیفنس اند اسپیس در تولوز ساخته شده است، یک ماهواره رصدگر زمین با وضوح بالا است و در مدار زمین قرار خواهد گرفت. اولین ماهواره از این نوع توسط پرو اداره می‌شود. وزن تقریبی این ماهواره 450 کیلوگرم خواهد بود. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ماهواره پروست-1 در سال 2016، توسط راکت وگا از مرکز فضایی گویان در گینه فرانسه به فضا پرتاب خواهد شد.

مراسم اعلام امضای این قرارداد در دفتر امور خارجه فرانسه و با حضور کریستین ماست، دبیر کل وزارت امور خارجه فرانسه و جک والاکیوی آلوارز معاون وزیر دفاع پرو برگزار شد. استفان اسرائیل رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت آرین اسپیس گفت: « شرکت ایرباس دیفنس اند اسپیس، این ماموریت کلیدی برای پرتاب ماهواره پروست-1 به وسیله راکت وگا را به ما سپرده است. وگا با سومین قرارداد پرتاب از شروع سال تا کنون، رهبری خود را در بازار صادرات ماموریت‌های تجاری و دولتی ثابت می‌کند. ما نیز بسیار مفتخریم که با این پرتاب می‌توانیم به دولت پرو خدمت کنیم »

وگا یک سامانه پرتاب فضایی پیشرفته برای حمل محموله‌های سبک وزن  300 تا 2000 کیلوگرم  به مدارهای پایینی فضایی است. امروزه تقاضای قابل ملاحظه‌ای برای پرتاب ماهواره‌های کوچکتر در بازار وجود دارد که اقتصادی بودن پرتاب آنها یکی از مهمترین خواسته‌های صاحبان آنهاست. وگا در پاسخ به این نیاز و در رقابت با  روکوت روسیه،  لانگ مارچ -2  چین ،  تائوروس  استرالیا" و  فالکون -1 ئی آمریکا طراحی شده است .

از زاویه دیگر هدف اصلی از برنامه وگا را می‌توان پوشش محدوده‌ای از ماموریت‌ها دانست که خانواده پرتابگرهای اروپایی آریان قادر به انجام آن نبودند و یا انجام آنها توسط آریان توجیه اقتصادی نداشت. پیمانکار اصلی راکت،  "ELV-Spa " است که 30% سهام آن متعلق به آژانس فضایی ایتالیا و 70% متعلق به Avio-Spa است.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا