نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پیگیری تهدیدات و مخاطرات باروری در حوزه پدافند غیرعامل

سینا

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان اینکه پدافند غیر عامل یکی از مهم ترین موضوعات در حوزه سلامت است، گفت: با توجه به اهمیت برنامه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به عنوان یکی از اولویت های ملی، حل چالش‌های مربوط به سلامت باروری در دستور کار دانشگاه‌ ها قرار گرفته است.

به گزارش سینا پرس فارس، دکتر محمدجواد راعی گفت: جمعیت و نیروی انسانی یکی از مهم ترین مؤلفه های قدرت ملی هر کشور است و دشمن با هدف تضعیف بنیان خانواده به عنوان مهم ترین عنصر تاثیرگذار بر قدرت ملی و نظام اجتماعی، با تغییر ساختار و الگوی خانواده به دنبال ایجاد تهدیدات و مخاطرات در حوزه باروری در جامعه است.

راعی افزود: با توجه به این اهمیت، نشست ‌هایی با هدف هماهنگی، هم ‌افزایی و ساماندهی ظرفیت واحدهای دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای کاهش عوارض و آسـیب های ناشی از مخاطـرات باروری و همچنین اجرای دستـورالعمل مـاده ۶۵ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برگزار می شود.

دبیر کمیته پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با ارایه گزارش اقدامات انجام شده در حوزه پدافند غیرعامل گفت: بررسی و شناسایی مخاطرات و دلایل ناباروری در حوزه‌ های زیستی، غذا، دارو، پرتویی و زیست محیطی با مشارکت سایر سازمان‌ ها، در دستور کار کمیته پدافند غیر عامل دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار دارد.

مهندس مهدی فرجی کوجردی هدف از برگزاری این نشست ها را اولویت‌ بندی و شناسایی دلایل ناباروری با هدف تصمیم سازی و رفع تهدیدات شناسایی شده عنوان کرد.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

خروج از نسخه موبایل