جهاد دانشگاهی پیشتاز در زمینه فناوری و حل مشکلات کشور است

دکتر محمد فرهادی صبح امروز (شنبه) در مراسم نشست معاونان فرهنگی دانشگاه‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران گفت: من کار خود را با جهاد دانشگاهی آغاز کردم. جهاد دانشگاهی یک نهاد پرتحرک در عرصه‌های تحقیقاتی مختلف و پیشتاز در فناوری و حل مشکلات کشور است. همت و عزم این نهاد انجام کار علمی بود که به دستاوردهای خوبی نیز نائل شد.

ایران دارای رتبه اول شتاب علمی در دنیا

وی در ادامه با بیان اینکه ایران صاحب رتبه اول شتاب علمی در دنیا در سال جاری است، اظهار کرد: داشتن امکانات، زیرساخت‌های لازم، دوره‌های تحصیلات تکمیلی، انجام تحقیقات، حرکت به سمت کارآفرینی زمینه شتاب علمی را بیش از پیش میسر می‌کند. با حرکتی جهادی که در دانشگاه‌ها در حال شکل‌گیری است در آینده شاهد شتاب بیشتری خواهیم بود. هرچند که در حال حاضر نیز سرعت رشد علمی ایران در دنیا اول است.

هیچ دانشگاهی مجوز برگزاری اردوهای مختلط را نخواهد داشت

وزیر علوم در ادامه در مورد برگزاری اردو در دانشگاه‌ها گفت: مصوبات، قوانین و مقررات در شورای اسلامی کردن دانشگاه‌ها در دستور کار قرار دارد. بخشی از این مسافرت‌ها علمی است که بعضاً اسم آن را اردو می‌گذارند اما جزو واحد درسی محسوب می‌شود. رشته‌هایی مانند کشاورزی، باستان‌شناسی، معماری و غیره باید برنامه آموزشی در محیط داشته باشند که در این مورد نیز آیین‌نامه و ضوابطی نوشته شده است.

فرهادی افزود: استاد دستورالعمل را برای دانشجو می‌خواند و نحوه رفتار دانشجو در این محیط‌ها کاملا مشخص است. در زمینه برگزاری اردوها آیین‌نامه و دستورالعمل وجود دارد و تاکید شده که هیچ دانشگاهی مجوز برگزاری اردوهای مختلط را نخواهد داشت مگر اینکه برنامه درسی آموزشی باشد.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به آیین‌نامه موسیقایی دانشگاه‌ها نیز گفت: آیین‌نامه موسیقایی دانشگاه‌ها در شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها تدوین و ابلاغ شد و باید در دستور کار دانشگاه‌ها قرار گیرد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا