نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

جهاددانشگاهی یکی از بازوان دانشگاه در حوزه علمی و پژوهشی است

حجت الاسلام عسگر دیرباز در گفت و گو با ایسنا، تاسیس جهاد دانشگاهی را مولود انقلاب معرفی کرد و افزود: جهاد دانشگاهی از نهادهایی است که سبقه انقلابی بودنش از همه قوی‌تر است و در این راستا جهاد دانشگاهی تلاش کرده بعد انقلابی بودن خود را حفظ کند.

وی در مورد جایگاه جهاد دانشگاهی در حل برخی از مشکلات گفت: یکی از معضلات جامعه نرخ بالای بیکاری به ویژه میان دانشجویان و فارغ التحصیلان است که جهاد دانشگاهی در این عرصه می تواند مشکلات و دغدغه های بیشماری را با توجه به فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، علمی و پژوهشی رفع کند.

دیرباز تصریح کرد: طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره شرکت های دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی جهاد دانشگاهی در این باره می‌تواند نقش بسزایی را ایفاء کرده و زمینه ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان بیکار را فراهم کند.

وی اظهار داشت: جهاد دانشگاهی از جمله نهادهایی است که بالاترین نقش را در از میان بردن بیکاری و گام نهادن در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی ایفاء می کند.

رئیس دانشگاه قم ادامه داد: در این ارتباط برخی از فارغ التحصیلان در زمینه کسب مهارت‌ها توانایی اندکی دارند و جهاد دانشگاهی می تواند برای تقویت این مهارت ها، ایده هایی را طراحی و واحدهایی را جهت تقویت این مهارت‌ها راه اندازی و خدماتی در جهت رفع معضل بیکاری ارائه نماید.

وی گفت: در این راستا جهاد دانشگاهی می تواند در تدوین مقالات و کتب و کارورزی دانشجویان و اساتید نیز اثرگذار باشد و دانشجویان از طریق توانمندی‌های جهاد دانشگاهی بتوانند مهارت های لازم را برای ورود به بازار کار به دست بیاورند.

عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: جهاد دانشگاهی همچنین می تواند نقش واسطه ای را در اجرای پروژه های ملی با مشارکت اساتید و دانشجویان در جهت حل مشکلات کشور  داشته باشد و در این رابطه نیز بازار اشتغال و کارآفرینی را برای فارغ التحصیلان ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: در واقع جهاد دانشگاهی می تواند واسطه‌ای میان وزارتخانه‌ها و نهادهای دولتی و مراکز باشد تا مشکلات را رصد کرده و طبق نیاز سنجی اقدام کند.

دیرباز تصریح کرد: جهاد دانشگاهی همچنین در بخش پژوهشی گام های بلندی را برداشته است و می تواند در مسیر تعالی و ترقی با شتاب بیشتری گام بردارد.

وی با قدردانی از تلاش های این نهاد انقلابی در واحد قم، گفت: نیروهای مخلص جهاد دانشگاهی توانمندی های ارزشمندی را در استان به اثبات رسانده اند و موجب ارتقا و تحول شده‌اند.

رئیس دانشگاه قم یادآور شد: در دانشگاه قم نیز شعبه جهاد دانشگاهی قم فعال است که در زمینه امور فرهنگی و فعالیت های پژوهشی موفقیت های خوبی داشته است.

وی گفت: دانشگاه قم می تواند مشارکت های خوبی با جهاد دانشگاهی در جهت آسیب شناسی و نیاز سنجی های علمی و پژوهشی روز داشته باشد البته جهاد دانشگاهی هم ثابت کرده که به لحاظ مشارکت و ارائه توانمندی ها در ارتباط با دانشگاههای قم هیچگونه دریغی نداشته و خالصانه عمل کرده است.

دیرباز خاطرنشان کرد: با مشارکت جهاد دانشگاهی می توان برای برنامه های آینده در جهت راه اندازی شرکت های دانش بنیان و کسب مهارت های اساتید و دانشجویان در حوزه های پژوهشی و ارتقای روش های آموزشی به موفقیت دست یافت.

وی گفت: جهاد دانشگاهی فعالیت‌های قرآنی بسیار خوبی دارد که در این زمینه نیز می تواند در جهت پژوهش‌های قرآنی به دانشگاهها نیز مساعدت کند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل