خودروهای الکتریکی در ابعاد بزرگ از سوی مردم پذیرفته نمی شوند

طی سال های اخیر خودروهای الکتریکی بخش مهمی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص داده و در این میان مطالعات کارشناسان نشان می دهد، مردم هنوز با خودروهای الکتریکی بزرگ ارتباط برقرار نکرده و این خودروها از سوی مردم کمتر پذیرفته می شود.

به گزارش سیناپرس، کارشناسان توصیه می کنند: طراحان خودروهای الکتریکی باید برای طراحی محصولات جدید، ذائقه مشتریان را در نظر داشته و خودروهایی منطبق با خواست آن ها طراحی کنند.

به گفته خاویر مارتینت، معاون فروش، بازاریابی و عملیات داچیا، برای مهار وزنه های فزاینده خودروهای الکتریکی، باید بر کارایی تاکید بیشتری شود. وی با تاکید بر تمرکز روی کاهش وزن خودروهای الکتریکی، بر تجهیز آن ها با فناوری های جدید تاکید کرده و افزود: وزن این خودروها نباید از حد مشخصی بیشتر باشد. این فلسفه ای است که ما با معرفی نسخه الکتریکی اسپرینگ که ۹۷۵ کیلوگرم وزن دارد نشان داده ایم و قصد داریم در آینده بر این اساس حرکت کنیم.

این خودرویی است که به طور متوسط ۴۰ کیلومتر در روز با سرعت متوسط ۳۰ کیلومتر در ساعت حرکت کرده و نیازی به باتری بزرگ و سنگین یا موتور قدرتمند ندارد.

او درباره خودروهای برقی بزرگ ‌تر، به‌ ویژه خودرو های شاسی ‌بلند که در حال حاضر توسط برخی رقبا عرضه می‌شوند، گفت:  به نظر من این کار منطقی نیست. این دیوانگی است که به مردم اجازه می دهیم وسایل نقلیه دو، سه تنی داشته که توسط یک نفر اشغال شود و فقط ۵۰ کیلومتر در روز با آن رانندگی کنند.

به گزارش سیناپرس، نمونه هایی از خودروهای الکتریکی سنگین شامل BMW i7 با حداکثر وزن ۲۷۱۵ کیلوگرم و مرسدس بنز EQS با وزن ۲۸۱۰ کیلوگرم است. انتظار می‌ رود که رولزرویس اسپکتر زمانی که برای تولید نهایی شود کمتر از ۳۰۰۰ کیلوگرم وزن داشته باشد، در حالی که سایر برندهای لوکس با عرضه‌های آتی خود به وزن ۳ تن نزدیک می شوند.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: autocar

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا