نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

درخواست کمک ۸۴ و نیم میلیون دلاری سازمان بهداشت جهانی به ترکیه و سوریه

سازمان بهداشت جهانی با هدف پیشگیری از بروز بیماری های عفونی و واگیردار در مناطق زلزله زده ترکیه و سوریه و کمک به شرایط اضطراری مردم این مناطق، درخواست فوری کمک ۸۴ و نیم میلیون دلاری کرد.

به گزارش سیناپرس، سازمان بهداشت جهانی ضمن درخواست تخصیص کمک کمک ۸۴ و نیم میلیون دلاری  به مناطق زلزله زده اعلام کرد این کمک شامل ارسال داروهای حیاتی و سایر تجهیزات پزشکی؛ فعال سازی شبکه تیم های پزشکی اورژانس برای ارائه خدمات و لوازم بهداشتی ضروری برای مراقبت از افراد نیازمند خواهد بود.

در این راستا سازمان بهداشت جهانی از جامعه بین الملل خواست تا فوراً کمک ۸۴ و نیم میلیون دلار برای پاسخگویی به نیازهای فوری مراقبت های بهداشتی در زلزله زده ترکیه و سوریه کمک کنند.

در بیانیه این سازمان اعلام شد: سازمان جهانی بهداشت درخواستی به ‌روز شده برای پاسخگویی به نیازهای بهداشتی پس از زلزله در ترکیه و جمهوری سوریه آغاز کرده است.

به گزارش سیناپرس، دو زمین لرزه قوی 7.7 و 7.6 ریشتری در روز ۶ فوریه بخش هایی از ترکیه و سوریه را در هم کوبید. این زمین لرزه ها و صدها پس لرزه در ده استان و همچنین کشورهای همسایه احساس شد. در حال حاضر تعداد کشته شدگان بالغ بر ۴۰ هزار نفر بوده و بیش از ۱۰۵ هزار زخمی برجای مانده اند.

مترجم: فاطمه کردی

منبع: tass

خروج از نسخه موبایل