نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

فایزر به نتایج مثبتی در درمان میگرن رسید

به گزارش سیناپرس همدان، یک مطالعه در روز پنجشنبه نشان داد که غول دارویی ایالات متحده، فایزر، به نتایج مثبتی در اواخر مراحل آزمایشی برای اسپری بینی طراحی شده برای درمان میگرن، رسیده است.

محققان فایزر گفتند این مطالعه که به صورت peer-reviewed بررسی شده و در مجله The Lancet Neurology منتشر شده است، نشان داد که داروی zavegepant این شرکت در درمان حاد میگرن موثر بوده و عوارض جانبی ظاهری کمی دارد.

درمان وضعیتی که تا به حال با داروهای خوراکی درمان می شد، به صورت دوسو کور بر روی نمونه ای متشکل از 1405 نفر آزمایش شد که نیمی از آنها یک دوز اسپری و بقیه دارونما دریافت کردند.

مشخص شد که این اسپری زمانی که دو ساعت پس از شروع میگرن مصرف شود، درد را به طور قابل توجهی کاهش می دهد، که همچنین ایجاد سردرد اغلب شدید می تواند علائمی از جمله حالت تهوع و حساسیت به نور یا صدا را به همراه داشته باشد.

بازخوردها تا کنون مثبت به نظر می رسند و انتخاب استراتژیک فایزر برای خرید zavegepant در سال گذشته به مبلغ 10 میلیارد دلار از توسعه دهنده Biohaven، همراه با سایر درمان های میگرن این شرکت این موضوع را تایید می کند.

لانست نوشت: این کارآزمایی فاز 3 با هدف مقایسه اثربخشی، تحمل پذیری، ایمنی و دوره زمانی پاسخ اسپری بینی zavegepant با دارونما در درمان حاد میگرن انجام شد.

اما افزود: آزمایشات اضافی برای ایجاد ایمنی طولانی مدت و ثبات اثر در حملات مورد نیاز است.

این درمان در حال حاضر موضوع تعدادی از درخواست‌ها برای تأیید از سوی مقامات بهداشتی ایالات متحده، FDA است. هنوز هیچ روشی برای استفاده از آن در اروپا وجود ندارد.

جیمز روسناک، معاون ارشد و مدیر ارشد توسعه فایزر، گفت: این دارو این پتانسیل را دارد که یک گزینه درمانی جدید قابل توجه برای افراد مبتلا به میگرن باشد، به ویژه کسانی که مایل به روش های تسکینی سریع الاثر هستند یا از یک روش درمان جایگزین استقبال می کنند.

منبع: medicalxpress

مترجم: سید سپهر ارومیهء

خروج از نسخه موبایل