معاون پشتیبانی و مدیریت منابع سازمان جهاد دانشگاهی گفت: نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها ضمن افزایش زمینه مشارکت کارکنان و احساس تعلق آنها به سازمان، رضایت مشتریان و ارباب رجوع را نیز بدنبال خواهد داشت.
سیدرضی آقا سیدی روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه “هفدهمین همایش ملی و یازدهمین جشنواره نظام پیشنهادها” که با هدف “بازنگری و توسعه اثربخشی رویکرد نظام پیشنهادها در کشور برگزار شد، با تاکید بر اینکه تأثیر همدلی و مفاهمه مشترک در فرهنگ سازمانی موثر است، اظهار داشت: بهبود فرهنگ سازمانی با پیادهسازی و نهادینه کردن نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها ارتقای مزایای اقتصادی و تابآوری سازمانها را در تکانههای محیطی در پی دارد.
وی تمرکز روی بهرهوری را هدف اصلی نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها برشمرد و افزود: باید مربیان و مروجینی در اینباره(افزایش بهرهوری) تربیت شوند؛ بهعبارتی و از یک منظر میتوان بهرهوری و افزایش آنرا از دستاوردهای نظام پیشنهادها دانست، یعنی انجام درست کارهای صحیح.
معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاد دانشگاهی با بیان اینکه نظام پیشنهادها مسیر ایجاد بهرهوری و افزایش آنرا تسهیل میکند، گفت: در نظام پیشنهادها در ابتدا کار درست تعریف میشود؛ سپس با روشهای تعاملی این کار بهدرستی انجام میشود.
آقا سیدی با تأکید مجدد بر اینکه در نظام پیشنهادها اثربخشی و کارآیی تسهیل میشود، خاطرنشان کرد: نتیجه آن بهرهوری و افزایش آن است.
وی با استناد به نتایج گزارشهای بازخورد سالهای ۹۶ و ۹۷ از ۲۶ سازمان گفت: از چالشها در سازمانها محرمانهانگاری دادههای سازمانی است. براین اساس از ۲۶ سازمان ۱۰ سازمان صلاح ندانستند دادهها را به اشتراک بگذارند، اما براساس دادههای بقیه سازمانها، استقرار نظام پیشنهادها به لحاظ کمیت سبب صرفهجویی ریالی شد. صرفهجویی در حد ۱۲ هزار میلیارد ریال که برای آن زمان هم رقم قابل توجهی بود.
“هفدهمین همایش ملی و یازدهمین جشنواره نظام پیشنهادها” توسط پژوهشکده مطالعات توسعه سازمان جهاد دانشگاهی تهران با هدف “بازنگری و توسعه اثربخشی رویکرد نظام پیشنهادها در کشور” و با همکاری وزارت نفت، سازمان محیط زیست کشور، شرکت پالایش نفت اصفهان و سایر دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی، سازمان ها و دستگاه های اجرایی دولتی و خصوصی برگزار شد.
این همایش به همت پژوهشکده مطالعات توسعه سازمان جهاد دانشگاهی تهران در پارک طبیعت پردیسان سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.
پایداری نظام پیشنهادها و توسعه سازمان، تأثیر سیاست ها، رویه ها و قوانین در اثربخشی نظام پیشنهادها، تأثیر شایستگی کارکنان در بهبود اثربخشی نظام پیشنهادها و تأثیر سبک های تفکر در ارتقای اثربخشی نظام پیشنهادها، نظام پیشنهادها و تاثیر مدیریت استعداد در توسعه آن، استراتژی توسعه نظام پیشنهادها و کارکرد آن در توسعه سازمان و نظام پیشنهادها و الگوی حل مسئله از محورهای اصلی این همایش بود.