نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ایجاد تحول اقتصادی با اتکا به توانمندی های بخش خصوصی

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران خبر داد: حضور بخش خصوصی در مجامع دولتی می تواند نقش بالقوه ای داشته باشد و ضمن اشتغال زایی و توسعه این بخش، تحول اقتصادی در حوزه گردشگری ایجاد کند.

عباس نیکزاد، دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با سیناپرس گفت: اتاق بازرگانی شامل شبکه بزرگی از فعالان اقتصادی در حوزه های “صنعت”، “معدن”، “کشاورزی”، “بازرگانی” و “کسب و کارهای خدماتی” است. این شبکه به صورت نظامند خدمات مشاوره ای به سیاستگذاران، متولیان امر ارائه می دهد و در مجامع حاکمیتی نقش تصمیم سازی دارد.

وی افزود: در حال حاضر روسا و نمایندگان تشکل های اقتصادی این اتاق حدود 200 نفر هستند. اعضای نمایندگان؛ افرادی هستند که طبق انتخابات از استان های مختلف وارد اتاق بازرگانی شده اند. این اعضا به واسطه حوزه فعالیت شان( اعم از هتل داری، تورگردانی و…) وارد کمیسیون های تخصصی مختلف گردشگری شده اند و محتوای کارشناسی شده ای ارائه می دهند. این اعضا نقش مشورتی در مجامع حاکمیتی برعهده دارند.

وی اظهارداشت: علاوه بر این 16 کمیته در کمیسیون گردشگری مانند” گردشگری خوراک”،” گردشگری کودک”،” گردشگری خلاق” و …ایجاد کرده ایم و این فرصت را به وجود آورده ایم که فعالان حوزه های مختلف حوزه گردشگری با اتاق بازرگانی ارتباط داشته باشند.

نیکزاد تصریح کرد: سیاستگذاران باید بر اساس قانون دوم و سوم بهبود کسب و کار در تدوین آیین نامه و دستورالعمل ها و قوانین و تصمیمات خودشان نظر بخش خصوصی و دولتی را دریافت کنند. اکنون این فرصت ایجاد شده تا کمیسیون گردشگری در موضوع های مرتبط با حوزه گردشگری  در مجامع حاکمیتی، تدوین قانون و تصمیم سازی ها نقش پررنگی داشته باشد.

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: علاوه بر این، شبکه ای ایجاد کرده ایم که فعالان این حوزه مخصوصا حوزه گرشگری بتوانند در کمیسیون گردشگری با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و زنجیره ارزش یکدیگر باشند و با هم افزایی همدیگر خدماتی بزرگ ارائه دهند تا سبب ارتقا و توسعه این صنعت شود.

وی به سیناپرس گفت: قطعا حضور بخش خصوصی در مجامع بخش دولتی می تواند نقش بالقوه ای داشته باشد و صدای بخش خصوصی را به گوش متولیان این امر برساند و تصمیمات حاکمیت را تعدیل کند؛ تصمیماتی که به نفع فعالان بخش خصوصی است و سبب توسعه و رونق این بخش می شود. در نهایت شاهد اشتغال زایی و تحول اقتصادی این حوزه خواهیم بود.

گفتگو: فرزانه صدقی

خروج از نسخه موبایل