نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نقشه جدید مغز اسرار استتار را فاش می کند

سینا

محققان دانشگاه کوئینزلند (UQ) و مؤسسه مغز کوئینزلند (QBI) بینش جدیدی را در مورد مغز سگ ماهی کشف کرده اند که توضیحی برای توانایی منحصر به فرد این حیوان دریایی در استتار ارائه می دهد.

به گزارش سینا پرس فارس، دکتر وین سونگ چانگ از آزمایشگاه مارشال QBI گفت: “بخش عمده ای از درک ما از مغز ماهی مرکب بر روی یک گونه واحد است، آن ماهی معمولی شبانه اروپایی.” ما می‌خواستیم شکاف‌های این دانش را با تمرکز بر روی ماهی‌های منتخب که در طول روز فعال هستند و با سایر گونه‌های نواحی مدیترانه و هند و اقیانوس آرام مقایسه کنیم، پر کنیم.»

تیم تحقیقاتی مؤسسه مغز کوئینزلند دانشگاه کوئینزلند از آناتومی ناخالص و تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI) برای نظارت بر تغییرات در نواحی بینایی و یادگیری مغز استفاده کردند و یافته‌های خود را با سایر گونه‌های سگ‌ماهی مقایسه کردند تا یک نقشه جامع ارتباط مغزی تهیه کنند. .

دکتر چانگ گفت: “آنچه ما کشف کردیم شبکه عصبی بود که شامل عملکرد شیمی حسی و کنترل الگوی بدن بود، که به ده‌ماهی این امکان را می‌دهد تا در جستجوی غذا و استتار آن استفاده کند.” ما همچنین متوجه شدیم که سازگاری‌های مغز منعکس‌کننده نیازهای زندگی روزمره آن‌ها در مورد بوم‌شناسی و زیستگاه‌ها است.»

نقشه ساختار مغز همچنین می تواند به محققان کمک کند تا مسیر تکاملی مغز سگ ماهی را درک کنند و به نوبه خود، احتمالاً بینشی در مورد تکامل مغز خودمان به دست آورند.

دکتر چانگ گفت: “این تحقیق به درک رو به رشد ما از مغز ماهی مرکب همراه با اکتشافات اخیر ما در مغز اختاپوس و ماهی مرکب می افزاید.” این نشان می دهد که ساختارهای مغز می تواند برای بررسی تاریخچه تکاملی سرپایان مورد استفاده قرار گیرد. و با درک ساختارها و شبکه‌های مغزی حیوانات دیگر، می‌توانیم شروع به درک بیشتر نیروهایی کنیم که مغز ما را شکل داده‌اند.»

مترجم: محمدرضا قشقایی زاده

منبع: scitechdaily

خروج از نسخه موبایل