نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

سیستم کنترل دور برای الکتروموتورهای ولتاژ متوسط توان بالا بومی‌سازی شد

 این دستگاه برای اولین بار در کشور با دانش فنی بومی و با بهره‌مندی از جدیدترین تکنولوژی ساخت مبدل‌های کنترل دور موتور چند سطحی با تصویب و حمایت مستقیم مدیریت پژوهش و فناوری شرکت خطوط لوله و مخابرات طراحی و ساخته شده است.

این سیستم برای کنترل دور الکتروموتورهای با ولتاژ بیش از 6 کیلوولت و با قدرت یک و نیم مگاوات برای استفاده در انتقال فراورده‌های نفتی و نفت خام کاربرد دارد که در مدت 24 ماه طراحی و ساخته شده و آماده بهره‌برداری است.

این تجهیزات امکان کنترل سرعت دوران الکتروموتورها از بازه 5 درصد تا بیش از 100 درصد دورنامی را فراهم کرده و میزان انتقال فراورده‌های نفتی را به مقدار درخواست تنظیم می‌کند.

تامین این تجهیزات در این سطح ولتاژ و توان به علت محدودیتهای تحریمی و کاربری‌های دوگانه متصور برای آنها حتی در شرایط فعلی هم از خارج امکان‌پذیر نیست. استفاده از این مبدل‌ها به علت مزیتهای بسیاری که در صرفه‌جویی انرژی و افزایش طول عمر الکتروموتورهای متصل به آنها دارد، در دستورکار صنعت (نفت و گاز و پتروشیمی و اب و فاضلاب و …) قرار داشته و دستیابی به این دانش در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی هم به لحاظ بومی و داخلی بودن دانش فنی و هم به لحاظ کاهش تلفات انرژی و خرابی تجهیزات گران قیمت صنعتی، لازم و ضروری است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل