تقویت صندوق‌های 20،30 اقتصاد دانش بنیان بهبود یافته و محصولات فناور

سورنا ستاری معاون عملی فناوری ریاست جمهوری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران،اظهار داشت: در طرح‌های فناور برای تولید محصولات دانش بنیان و تجاری سازی آنها مسئله اقتصادی جزو اولویت اول محسوب نشده بلکه ایده و تفکر نو برای موفقیت شرکت‌های دانش بنیان واجب‌تر است.
 
وی ادامه داد:‌ اگر افراد حاضر در یک شرکت از انسجام بالایی برخوردار باشند شرکت در مسیر درست قدم بر می‌دارد و استحکام آن تا رسیدن به مرحله نهایی و تولید محصول فناور حفظ شود.
 
ستاری یادآور شد: برای موفق شدن یک طرح وایده باید صاحب آنها هزینه‌های زیادی را متحمل شده تا موفقیت نهایی حاصل شود که در غیر این صورت موفقیت شرکت‌های دانش بنیان گذرا بوده و در زمان کوتاهی این نوع شرکت‌ها با شکست مواجه می‌شوند.
 
وی عنوان کرد: ایده‌های صندوق‌های 20،30 اقتصادی نبوده بلکه تسیهلات ویژه‌ای به شرکت دانش بنیان نوپا ارائه می‌دهد و این صندوق‌ها سبب شده تا فکرهای نو و خلاق به محصول تبدیل شود.
 
ستاری ابراز داشت: پرداخت وام به شرکت‌های دانش بنیان کار مناسبی نبوده هرچند که صندوق حمایت از نوآوران و پژوهشگران با پرداخت وام‌های چند بهره به کمک شرکت‌های دانش بنیان آمده تا محصولات خود را تجاری سازند.
 
وی اذعان داشت: ما باید صندوق‌های 20،30 را تقویت کنیم تا شرکت‌های دانش بنیان با تولید محصولات فناور موجب رونق اقتصاد شوند.
No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا