سرمایه گذاری قابل توجه چین در حوزه ابر داده های کامپیوتری

طی سال های گذشته بسیاری از کشورهای جهان با بهره گیری از ابر کامپیوترهای پیشرفته، وارد حوزه ابرداده های رایانه ای شده و در این میان به نظر می رسد چین با سرمایه گذاری ویژه ای قصد دارد خود را به عنوان یک کشور پیشرو در این زمینه معرفی کند.

به گزارش سیناپرس، استان گوئیژو، طی سال های گذشته و با ایجاد زیرساخت ها و سرمایه گذاری های قابل توجه توانسته است به یکی از قطب های اصلی حوزه ابرداده های رایانه ای در چین تبدیل شود. روز گذشته مرکز اصلی داده های بزرگ جنوب غربی چین در گوئیژو اعلام کرد: در سال جاری میلادی قرار است ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار  در پروژه های مربوط به کلان داده سرمایه گذاری انجام شود.

به گزارش سیناپرس، در جریان کنفرانس استانی ابرداده های کامپیوتری که روز دوشنبه برگزار شد نیز اعلام شد که استان گوئیژو در نظر دارد امسال بیش از ۲۰۰ پروژه اقتصاد دیجیتال با رشد قوی را معرفی کند.

در این راستا جینگ یاپینگ، مدیر مرکز توسعه کلان داده های رایانه ای این استان در کنفرانس فوق الذکر گفت که این سرمایه گذاری چینش مراکز داده، شبکه های محاسباتی، اینترنت 5G  و دیگر زیرساخت های دیجیتالی نسل بعدی را سرعت خواهد بخشید.

بر اساس برنامه های تدوین شده چین در این راستا قرار است  تا سال ۲۰۲۵ میلادی۸۰۰ هزار مرکز داده و ۴ میلیون سرور در استان گوئیژو تاسیس شود. علاوه بر این دولت چین اعلام کرد به منظور حمایت از توسعه بهره برداری از ابرداده های رایانه ای، بیش از ۱۸۰ هزار ایستگاه پایه اینترنت 5G  در این استان ساخته خواهد شد.

به گزارش سیناپرس، استان گوئیژو به عنوان اولین منطقه آزمایشی جامع کلان داده های ملی چین، صنعت کلان داده را به عنوان پایه اصلی توسعه اجتماعی و اقتصادی با کیفیت بالا تبلیغ می کند.

انتظار می رود در سال ۲۰۲۳ تولید ناخالص داخلی گوئیژو حدود ۶ درصد رشد کند و به ۲/۲ تریلیون یوان برسد و به گفته کارشناسان، اقتصاد دیجیتال حدود ۴۰ درصد از تولید ناخالص داخلی آن را به خود اختصاص خواهد داد.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: english.news.cn

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا