نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بارش نیم متری برف در همدان


مدیرکل هواشناسی استان همدان از بارش نیم‌متری برف در «موسی‌آباد» اسدآباد خبر داد و گفت: میانگین بارش‌ها در سامانه بارشی روز گذشته ۲۶ سانتی متر بوده است.

حسین عابد اظهار کرد: از بامداد یکشنبه تا صبح دوشنبه بارش‌هایی در استان داشتیم که بیشترین میزان بارش با ۵۵ سانتی‌متر در «موسی‌آباد» از توابع شهرستان اسدآباد بود. در ایستگاه‌های سعیدیه و دانشگاه بوعلی شهر همدان نیز ۵۰ سانتی‌متر بارش برف، گزارش شده است.
عابد با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته بارش برف را در تمام نقاط استان داشتیم، تصریح کرد: بیشترین آب حاصل از این بارش‌ها در ایستگاه «همه‌کسی» با ۴۵ میلی‌متر به ثبت رسیده و پس از آن، ۳۹ میلی‌متر آب حاصل از بارش‌ها در «موسی‌آباد» گزارش شده است. در ایستگاه سعیدیه همدان نیز ۲۹ میلی‌متر آب حاصل از بارش‌ داشتیم.
به گزارش سیناپرس و به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی همدان، وی ادامه داد: به صورت میانگین در این سامانه بارشی ۲۶ سانتی متر برف باریده و میانگین آب حاصل از بارش‌ها ۱۶ میلی‌متر بوده است.
مدیرکل هواشناسی استان همدان با اشاره به سامانه بارشی آینده در استان، توضیح داد: از عصر سه‌شنبه یک سامانه بارشی وارد استان می‌شود و تا پنجشنبه فعال است. بارش‌های این سامانه به صورت برف و در جنوب استان خواهد بود اما نسبت به سامانه ابتدای هفته بارش‌های کمتری دارد.
عابد خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جوی در استان، سرمای هوا و مه‌آلودگی را خواهیم داشت. توصیه می‌شود در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود. تا ۴۸ ساعت آینده امکان وقوع بهمن در استان وجود دارد به همین علت باید از صعود به ارتفاعات خودداری شود همچنین در نقاط مستعد و گرنه‌ها ممکن است کولاک رخ داد.

خروج از نسخه موبایل