نقص فنی مجدد فضاپیمای روسی در ایستگاه فضایی

طی ماه های گذشته فضاپیماهای روسی متعددی در ارتباط با ایستگاه بین المللی دچار مشکل شده و نقص فنی پیدا کردند. به نظر می رسد این روند همچنان تداوم داشته و فضاپیمای روسی پروگرس مجددا دچار مشکل شده است.

به گزارش سیناپرس، سازمان فضایی ناسا در بیانیه ‌ای اعلام کرد: یک فضاپیمای باری روسی پروگرس که به ایستگاه فضایی بین‌المللی لنگر انداخته، با نقص فنی و نشت مایع خنک ‌کننده مواجه شده است. این دومین حادثه از این نوع در ماه‌های اخیر پس از آن است که یک فضاپیمای روسی سایوز متصل به ایستگاه فضایی بین‌المللی، دچار مشکل  مشابهی شده بود.

در این بیانیه عنوان شده مهندسین در مرکز کنترل ماموریت روسیه در مسکو کاهش فشار را در حلقه خنک کننده فضاپیمای باری بدون سرنشین پروگرس ۸۲ ثبت کردند که به ماژول پویسک در ایستگاه متصل بین المللی شده است. علت نشت از سوی کارشناسان در دست بررسی است.

فضاپیمای بدون سرنشین پراگرس ۸۲ که همچنین به نام پروگرس MS-21 شناخته می شود، در اواخر اکتبر سال گذشته با چندین تن غذا، سوخت و آذوقه به مدار زمین فرستاده شده در حال حاضر برای دفع زباله های ایستگاه فضایی مورد استفاده قرار گرفته و قرار است در روز جمعه ۱۷ فوریه برابر با ۲۸ بهمن از ایستگاه جدا شده  تا در جو زمین بسوزد.

به گزارش سیناپرس، در بیانیه ناسا اطمینان داده شده است که دریچه های بین پروگرس ۸۲ و ایستگاه باز هستند و دما و فشار روی ایستگاه همگی طبیعی است. هیچ خطری خدمه که از نشت حلقه خنک کننده مطلع شده بودند، را تهدید نکرده و آن ها  و به عملیات عادی ایستگاه فضایی ادامه می دهند.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: cnet.com

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا