نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گزارش تصویری از کفش چاپ سه بعدی ویژه ورزشکاران المپیکی

فناوری چاپ سه بعدی می تواند موجب شود تا بسیاری از امور با تغییراتی چشمگیر در طراحی همراه شوند و همین امر نیز درباره ورزش ها نیز صادق است. شرکت نایک به عنوان یکی از تولید کنندگان برتر ابزارها و تجهیزات ورزشی در سراسر جهان به تازگی به سراغ آخرین فناوری تولید رفته و نسل جدیدی از کفش های ورزشی را طراحی کرده است.

این کفش ها که زوم سوپرفلای نام دارد، با کمک فناوری چاپ سه بعدی طراحی شده است و می تواند به خوبی عملکرد ورزشکاران رشته هایی مانند دو و میدانی را بهبود بخشند.

این کفش ها که زوم سوپرفلای نام دارد، با کمک فناوری چاپ سه بعدی طراحی شده است و می تواند به خوبی عملکرد ورزشکاران رشته هایی مانند دو و میدانی را بهبود بخشند. این کفش به کمک ساختار طراحی خود می تواند به کفی های مختلفی مجهز شود که هر یک دارای آج های متفاوتی هستند که برای یک نوع خاص از ورزش به صورت تخصصی مفید خواهند بود.

این شرکت امیدوار است تا بتواند با در اختیار قرار دادن این کفش ها برای ورزشکاران المپیک ریو بتواند توانایی های آن را به جهانیان اثبات کند. در حال حاضر نخستین ورزشکاری که از این کفش ها استفاده کرده است شلی ان فریزر پرایس (shelly ann fraser pryce) دانست. این دونده جاماییکایی این کفش ها را بهترین نمونه هایی که تا به امروز مورد استفاده قرار داده است دانسته و معتقد بود که عملکرد او به واسطه آنها بهبود یافته است. در ادامه می توانید تصاویری درباره این کفش و کفی های ویژه طراحی شده برای آن را در قالب یک گزارش تصویری مشاهده کنید.

منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل