آموزش جغرافیا به کودکان با نقشه گوگل

جغرافیا یکی از علوم بسیار مهم برای کودکان به حساب می آید که یادگیری آن در مدارس تمامی کشورها به عنوان بخشی از آموزش عمومی کودکان در نظر گرفته شده است. در این میان استفاده از ابزارهای چند رسانه ای می تواند موجب شود تا بسیاری از کودکان نسبت به این تعالیم بهتر ترغیب شده و جغرافیا را آسان تر فرا بگیرند.

این نسخه شامل بازسازی سه بعدی مرتفع ترین رشته کوه های زمین یعنی هیمالیا می شود. کودکان برای این که در نسخه سه بعدی هیمالیا به گردش دست بزنند، تنها نخواهند بود بلکه یک موجود خیالی به نام یتی یا پا گنده نیز آنها را همراهی خواهد کرد.

حال گوگل محتوای چند رسانه ای مخصوص آموزش جغرافیا را یک گام دیگر به پیش برده است و به سراغ طراحی روشی رفته است که بدون شک برای هر کودکی جذاب خواهد بود. این شرکت از چند سال پیش با استفاده از ساختار نقشه های خود به سراغ به سراغ بازسازی نسخه هایی سه بعدی از نقاط مختلف جهان مانند ریودوژانیرو و برج ایفل رفته است و آخرین بخش افزوده شده به این نقشه های سه بعدی، به صورت مستقیم برای یادگیری کودکان و نوجوانان طراحی شده است.

این نسخه شامل بازسازی سه بعدی مرتفع ترین رشته کوه های زمین یعنی هیمالیا می شود. کودکان برای این که در نسخه سه بعدی هیمالیا به گردش دست بزنند، تنها نخواهند بود بلکه یک موجود خیالی به نام یتی یا پا گنده نیز آنها را همراهی خواهد کرد. پا گنده موجودی افسانه ای است که برخی معتقدند که در کوهستان ها زندگی می کند و در حقیقت یک غول برفی سفید و بسیار بزرگ به حساب می آید ولی تا به امروز هیچ سند و مدرکی دال بر وجود چنین موجودی یافت نشده است.

حال پا گنده طراحی شده توسط گوگل، یک موجود گرافیکی بسیار بانمک است که می تواند در کوه های هیمالیا به اطراف دویده، از یک جت پک برای پرواز بر روی سطح استفاده کرده و یا به همراه حیوانات وحشی این منطقه به گردش در این کوه ها بپردازد. کنترل این موجود در اختیار کاربر نقشه گوگل خواهد بود و همین امر نیز می توان یادگیری را برای کودکان بسیار جذاب سازد. در ادامه نیز می توانید فایل ویدیویی منتشر شده توسط گوگل درباره این قابلیت را مشاهده کنید.

منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا