کاهش قابل توجه تعداد مبتلایان به کرونا در جهان

گزارش های جدید سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد، تعداد موارد جدید کووید ۱۹ در سراسر جهان به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

طبق تخمین این سازمان، بین ۹ ژانویه تا ۵ فوریه ۲۰۲۳، نزدیک به ده و نیم میلیون مورد جدید و بیش از ۹۰ هزار مرگ در سراسر جهان گزارش شده است که نسبت به ۲۸ روز گذشته به ترتیب ۸۹ درصد و ۸ درصد کاهش داشته است.

به گزارش سیناپرس، در پی شکل گیری موج های جدید و شدید کرونا در ابتدای زمستان سال جاری، به نظرمی رسد شاهد فروکش کردن این بیماری و کاهش تعداد مبتلایان هستیم.

به گفته آژانس بهداشت سازمان ملل متحد، تا ۱۰ فوریه امسال  بیش از ۷۵۵ میلیون مورد تایید شده کووید ۱۹و بیش از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار مورد مرگ  به دلیل این بیماری در سراسر جهان گزارش شده است.

در این میان ایالات متحده آمریکا با ۱۰۱ میلیون و ۲۱۱ هزار و ۴۷۸ مورد، بیشترین تعداد مبتلایان را دارد و پس از آن چین (۹۸ میلیون و ۷۴۷ هزار و ۳۱۸) و هند (۴۴ میلیون و ۶۸۳ هزار و ۸۶۲) قرار دارند.

به گزارش سیناپرس، خوشبختانه گزارش های رسمی نشان می دهد چین، سنگاپور، هنگ کنگ، هندوستان، کره جنوبی، تایلند و ژاپن نیز از ۴ هفته گذشته شاهد کاهش مداوم و قابل توجه تعداد مبتلایان جدید کووید ۱۹ بوده اند. با کاهش موارد ابتلا به کووید، برخش کشورها قوانین محدود کننده سفر را  کاهش داده یا به کلی لغو کردند. برای بسیاری از مقاصد بین المللی مسافران دیگر نیاز به داشتن تست منفی کرونا نداشته و شرایط به سمت عادی شدن حرکت می کند.

مترجم: فاطمه کردی

منبع: thehealthsite

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا