روسیه تبدیل به بزرگترین صادر کننده روغن خوراکی جهان می شود

دو کشور روسیه و اوکراین از اصلی ترین کشورهای تامین کننده روغن آفتابگردان مایع در جهان محسوب می شود که تنش های نظامی بین دو کشور منجر به بحران جهانی این محصول شد. به تازگی روسیه مدعی شده است که می خواهد به بزرگترین صادر کننده روغن خوراکی جهان شود.

به گزارش سیناپرس، روسیه ممکن است برای اولین بار عنوان بزرگترین صادرکننده روغن آفتابگردان در جهان را به خود اختصاص دهد. گزارش ها حاکی از آن است که صادرات این محصول از سوی روسیه به رکورد بالایی نزدیک شده است.

مدیر کل موسسه مطالعات بازار کشاورزی روسیه روز جمعه گفت: روسیه می تواند در سال کشاورزی جاری به بزرگترین صادرکننده روغن آفتابگردان جهان تبدیل شود.

دیمیتری ریلکو در توضیح این ادعا افزود: در این فصل، روسیه به بزرگترین صادرکننده روغن آفتابگردان در جهان تبدیل خواهد شد و این اتفاق برای اولین بار در تاریخ رقم می خورد.

وی خاطرنشان کرد: صادرات روغن های خوراکی ما به بالاترین حد خود نزدیک شده است. آمارها نشان می دهد صادرات روغن آفتابگردان ممکن است در این فصل به ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تن متریک در مقایسه با ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تن متریک در فصل قبل برسند.

به گزارش سیناپرس، این کارشناس دولتی حوزه کشاورزی در روسیه همچنین گفت: ظرفیت های پالایشی در روسیه در سال های اخیر علاوه بر رشد سریع تولید محصولات نفتی، در حال گسترش بوده است. ما کشور وسیعی داریم و این امکانات در سراسر کشور، از روسیه مرکزی تا شرق دور توزیع شده است.

مترجم: رضوان خندان

منبع: tass

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا