نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ایلان ماسک: انسان تا ده سال دیگر روی مریخ فرود می آید

طی دهه های گذشته مریخ یکی از اهداف اصلی مطالعاتی سازمان های فضایی مختلف بوده و تاکنون تعداد زیادی مریخ نورد به این سیاره اعزام شده اند. باید توجه داشت که علی رغم اعزام کاوشگران مختلف هنوز هیچ انسانی نتوانسته است به مریخ برسد.

به گزارش سیناپرس، ایلان ماسک، موسس شرکت آمریکایی اسپیس ایکس که یکی از پیشرو ترین شرکت های خصوصی در زمینه فضانوردی محسوب می شود معتقد است که انسان ها می توانند ظرف ۱۰ سال آینده روی سطح مریخ فرود بیایند.

وی در حساب توییتر خود نوشت: باید اعتراف کنم که من به طور مادرزادی فردی خوش بین هستم ، اما فکر می کنم طی پنج سال آینده ممکن است این اتفاق رخ داده و البته فرود انسان روی مریخ در بازه زمانی ده سال بسیار محتمل تر است.

این اظهار نظر ایلان ماسک را نمی توان یک اظهار نظر معمولی از سوی یک فرد ثروتمند و مشهور محسوب کرد، زیرا وی صاحب یکی از شرکت های فضایی بسیار قدرتمند در سطح جهان بوده و تا کنون رکوردها و نوآوری های متعددی را در این زمینه به نام خود ثبت کرده است.

به گزارش سیناپرس، باید توجه داشت که شرکت اسپیس ایکس هم اکنون در حال توسعه فضا پیماهای استارشیپ قابل استفاده مجددی است که برای پرواز به مریخ طراحی شده و ظرفیت حمل ۱۰۰ نفر را دارد. نمونه اولیه این فضاپیما قبلاً چندین پرواز آزمایشی انجام داده است، اما تاکنون تمامی این آزمایش ها در جو زمین انجام شده است. نکته قابل تامل دیگر این است که  از بین تمام آزمایش‌ های پروازی استارشیپ، تنها آخرین آزمایش، در ماه مه سال ۲۰۲۱، بدون مشکل انجام شد.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: tass

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل