آزمایش اتوبوس های هوشمند فراسطحی

چندی پیش در اخبار شاهد طراحی و ارائه ماکت و نمونه های اولیه نوعی اتوبوس بودیم که بالاتر از سطح خیابان ها حرکت کرده و چرخ های آن در طرفین جاده قرار گرفته و خودروها قادر به عبور از زیر آن هستند.

این اتوبوس بیست و دو متر درازا داشته و هفت متر و هشتاد سانتیمتر نیز پهنا دارد. ارتفاع این اتوبوس عجیب نیز از سطح زمین چهار متر و هشتاد سانتیمتر بوده و قادر به حمل همزمان 300 مسافر خواهد بود. در این اتوبوس، مسافران در فضای بالای اتوموبیل هایی که از زیر اتوبوس گذر می کنند عبور کرده و در ترافیک نخواهند ماند.

 ارائه کنندگان این طرح جنجالی که موافقان و مخالفان بسیاری داشت ادعا می کنند که استفاده از این وسیله حمل و نقل عمومی می تواند گامی بزرگ در مسیر حل کردن ترافیک کلان شهرها محسوب شود. روز گذشته برای نخستین بار یک نمونه واقعی از این اتوبوس ها که با نام Transit elevated bus TEB-1 معرفی شده است در شهر چینهوانگ دو واقع در استان هبی در شمال کشور چین به طور رسمی مورد آزمایش قرار گرفته و وارد خیابان های شهر شد. این اتوبوس که توسط طراحان و مهندسان چینی ساخته شده است به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده در این رابطه، این اتوبوس بیست و دو متر درازا داشته و هفت متر و هشتاد سانتیمتر نیز پهنا دارد. ارتفاع این اتوبوس عجیب نیز از سطح زمین چهار متر و هشتاد سانتیمتر بوده و قادر به حمل همزمان 300 مسافر خواهد بود. در این اتوبوس، مسافران در فضای بالای اتوموبیل هایی که از زیر اتوبوس گذر می کنند عبور کرده و در ترافیک نخواهند ماند.

در این گزارش شاهد تصاویر و فیلم افتتاح این اتوبوس هستید.

منبع: xinhuanet

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا